شیروان دره‌سی منطقه شکار ممنوع شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، حسن قاسم‌پور افزود: منطقه شکار ممنوع شیروان دره‌سی به مساحت ۹۳ هزار هکتار طی روزنامه شماره ۲۲۵۸۵ مورخ ۱۲/۷/۱۴۰۱ به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این منطقه علاوه بر چشم‌انداز‌های زیبای طبیعی، دارای تنوع زیستی بالایی است. وی تصریح کرد: از گونه‌های جانوری شاخص این منطقه خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش، کبک دری و پرندگان شکاری نظیر عقاب طلایی است که با شکار ممنوع اعلام شدن آن تدابیر لازم برای حفاظت این گونه‌های نادر حیات وحش اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گونه‌های گیاهی این منطقه را نیز یادآور شد و گفت: گون، کلاه میرحسن، فستوکا، اسپرس و ارس خزنده در این زیستگاه طبیعی می‌رویند.

وی گفت: با ثبت «شیروان دره» به‌عنوان منطقه شکار ممنوع، مساحت مناطق شکار ممنوع استان اردبیل به ۲۹۲ هزار هکتار افزایش یافت.

قاسم‌پور با دعوت از عموم مردم و به ویژه بومیان منطقه برای حفاظت و مراقبت از منطقه شکار ممنوع شیروان دره‌سی خاطرنشان کرد: مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه باید اولویت اصلی مردم و مسئولان باشد.

قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید بدانیم تبعات منفی بی‌توجهی به محیط زیست و تخریب آن، در نهایت تمام افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا