ایجاد بیماری‌های پوستی شدید با تغییرات اقلیمی

به گزارش سیناپرس اردبیل، تیمی از دانشگاه واندربیلت می گویند که افزایش رویدادهای شدید آب و هوایی خطر ابتلا به بیماری های پوستی مختلف را افزایش می دهد. از آنجایی که بسیاری از بیماری های پوستی حساس به آب و هوا هستند، بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان، و امواج گرمای شدید می توانند مشکلات جزئی را تشدید کنند که بسیاری از افراد هر ساله با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در این مطالعه، محققان نزدیک به 200 مقاله را بررسی کردند که اثرات مختلف آب و هوای شدید بر پوست را مستند می کرد. آنها دریافتند که سیل یکی از رایج‌ترین بلایای طبیعی – اغلب به زخم‌های آسیب‌زا و عفونت‌های باکتریایی و قارچی کمک می‌کند. سیل همچنین می تواند منجر به درماتیت تماسی شود، زیرا این آب اغلب با آفت کش ها، فاضلاب، کودها و سایر مواد شیمیایی مضر آلوده می شود.

در نقطه مقابل این طیف، نویسندگان مطالعه دریافتند که دود آتش‌سوزی می‌تواند باعث درماتیت آتوپیک (اگزما) شود. حتی در بزرگسالانی که سابقه بیماری پوستی ندارند. این تیم خاطرنشان می کند که قرار گرفتن در معرض دود همچنین می تواند باعث بدتر شدن آکنه شود.حتی بدون آتش، گرما به تنهایی می تواند به پوست انسان آسیب برساند. محققان توضیح می دهند که پوست ما نقش مهمی در تنظیم دمای بدن دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، امواج گرمای شدید از خنک شدن مناسب پوست جلوگیری می کند و خطر گرمازدگی و مرگ را افزایش می دهد.

در طول ماه‌های تابستان، معمول است که افراد بیشتری در بیرون از خانه باشند و زیر نور آفتاب قرار بگیرند. با این حال، تیم Vanderbilt می‌گوید که این افراد را در معرض سطوح بالاتری از آلودگی هوا، حشرات ناقل بیماری و اشعه ماوراء بنفش قرار می‌دهد که می‌تواند باعث سرطان پوست شود.

دکتر پارکر و تیم دریافتند که رویدادهای شدید آب و هوایی به طور نامتناسبی بر جمعیت آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده تأثیر می گذارد و باعث نابرابری حتی بیشتر در سلامت عمومی می شود. این جوامع اغلب شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، محله های اقلیت، مهاجران و کارگران کم درآمد می شوند.

به طور خاص، این مطالعه نشان داد که جمعیت سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبار و محله‌های کم درآمد بیشتر در مناطقی زندگی می‌کنند که سیل در آن‌ها شایع‌تر است. بنابراین، این جوامع همچنین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات پوستی مختلف هستند و دسترسی کمتری به مراقبت دارند.

رویدادهای شدید آب و هوایی سیاره را ویران می‌کنند، زیرساخت‌های حیاتی را مختل می‌کنند، به شدت بر سلامت تأثیر می‌گذارند و نابرابری‌های سلامتی را تشدید می‌کنند. پزشکان، سیاست گذاران، حامیان محیط زیست و محققان در سراسر جهان باید از اختلالات فعلی و آینده که تغییرات آب و هوا و رویدادهای شدید آب و هوایی برای سلامت انسان ایجاد می کند، کاملا آگاه باشند.

 

منبع: study find
مترجم: مهناز علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا