نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درباره خطرات سرطان مثانه آگاه باشید

به گزارش سیناپرس اردبیل، سرطان رشد غیر طبیبعی سلول های بدخیم در بدن است. تومور مثانه معمولا در دیواره مثانه ایجاد می شود.

مثانه عضوی از دستگاه تناسلی است که ادرار در آن جمع شده و سپس تخلیه می شود. معمولا سرطان مثانه اگر در مراحل اولیه اش باشد درمان پذیر خواهد بود، ناگفته نماند که بسیاری از سرطان ها در صورت تشخیص زود هنگام قابل درمان هستند.

بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن اروپایی اورولوژی، بعضی کشورها دارای بالاترین میزان بروز سرطان مثانه در جهان هستند، با این حال آگاهی از سرطان مثانه به طرز نگران کننده ای پایین است.

بر اساس این نظرسنجی که به آگاهی از سرطان مثانه و علائم اولیه آن در میان بزرگسالان پرداخته است، بیش از 60 درصد از مردم یا با سرطان مثانه آشنا نیستند یا از میزان جدی بودن آن بی اطلاع هستند. بسیاری ازمردم علائم این سرطان را نمی شناسند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد مبتلا به سرطان مثانه می توانند در ادرار خود خون داشته باشند، اما هنگام ادرار بدون درد باشند.

به گزارش سیناپرس، علائمی وجود دارد که ممکن است سرطان مثانه را نشان دهد، مانند خستگی، کاهش وزن و حساسیت به استخوان و این ها می تواند بیماری پیشرفته تری را نشان دهد. شما باید توجه ویژه ای به علائم زیر داشته باشید:

سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می دهد. سیگار کشیدن باعث نیمی از سرطان های مثانه در مردان و زنان می شود. عوامل زیر همچنین خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می دهد:

تشخیص زودهنگام سرطان مثانه ممکن است نتایج درمان را به طور چشمگیری بهبود بخشد. ظاهر شدن خون در ادرار یکی از شایع ترین علائم اولیه سرطان مثانه است.

بر اساس این نظرسنجی، 75 درصد از بزرگسالان همیشه ادرار خود را برای تغییر رنگ معاینه نمی کنند و 22 درصد به ندرت یا هرگز ادرار خود را بررسی نمی کنند.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داده است؛بزرگسالان حتی اگر متوجه علائم شده باشند تمایلی به مشاوره پزشکی ندارند. 20 درصد از شرکت کنندگان گفتند که اگر متوجه تغییر رنگ ادرار خود از زرد به نارنجی، صورتی یا قرمز شوند، قبل از صحبت با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی یک هفته یا بیشتر صبر می کنند.

رایج‌ترین دلیل برای عدم مراجعه به مشاوره پزشکی این بود که مردم انتظار داشتند که به خودی خود بهبود یابد. نتایج نظرسنجی ما پیام بسیار نگران کننده ای را به ما ارائه می دهد که نیاز فوری به افزایش آموزش عمومی برای ایجاد آنها وجود دارد.
 از علائم سرطان مثانه آگاه باشید و با یک متخصص مانند اورولوژیست صحبت کنید. این به تشخیص زودهنگام و کاهش میزان مرگ و میر کمک می کند.

به گزارش سیناپرس، این نظرسنجی توسط Astellas Pharma Europe تامین مالی شده است.

منبع:biology news
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل