نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع یک راهکار جدید برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش سیناپرس اردبیل، هنگامی که یک ویروس  مانند CoV-2  یک پاسخ التهابی در بدن ایجاد می کند، این اطلاعات از طریق سیستم عصبی حسی به مغز منتقل می شود. عصب واگ که از مغز تا اکثر اندام های بدن انسان امتداد دارد، به روشی تنظیمی با یک رفلکس ضد التهاب پاسخ می دهد.

با این حال، اگر پاسخ ضد التهابی خیلی ضعیف باشد، التهاب بیش از حد ممکن است بر بازسازی خود بدن تأثیر منفی بگذارد. برای بازگرداندن تعادل بین پاسخ التهابی اولیه و فرآیندهای بازسازی، می توان از سیستم های aVNS استفاده کرد.

محققان دانشگاه فناوری وین با همکاری دانشگاه پزشکی وین و کلینیک روز ایمونولوژیک وین همکاری کردند. محققان با استفاده از aVNS افرادی را که به شدت مبتلا به کرونا بودند و در شرف دریافت تنفس مصنوعی بودند مورد مطالعه قرار دادند.

هنگامی که ویروس به بدن حمله می کند، پاسخ التهابی و روند بهبود می تواند نامتعادل شود. سپس پاسخ التهابی بدن آسیب بیشتری نسبت به خود ویروس ایجاد می کند. این تعادل باید بازیابی شود. استاد مؤسسه الکترونیک بیومدیکال در دانشگاه فناوری وین، تأکید می کند: «تحریک الکتریکی عصب واگ گوش نه تنها قادر به توقف واکنش التهابی در بیماران کووید-19 بود، بلکه حتی قادر به مقابله با آن نیز می‌شود».

موفقیت درمانی aVNS نیز با تطبیق سیستم افزایش می یابد. اگر یک سیستم aVNS به طور مداوم تکانه های الکتریکی ارسال کند، این می تواند منجر به عوارض جانبی مانند درد شود. مصرف انرژی نیز در مقایسه با زمانی که سیستم به صورت جداگانه به بیمار واکنش نشان می دهد و محرک های هدفمند را ارسال می کند، به طور قابل توجهی بالاتر است.

سیستم aVNS به سیگنال های زیستی مانند یک قرص الکتریکی هوشمند ا گوش می دهد و محرک خود را دقیقاً در زمان مناسب ارسال می کند.
این گام مهمی است که از طریق آن تیم تحقیقاتی نیز انتظار موفقیت درمانی بهتر و پذیرش بیشتر توسط کاربران را دارد.

 

منبع: biology news
مترجم: مهناز علیرضایی

خروج از نسخه موبایل