نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قارچ‌ها به جنگ سرطان می‌روند

به گزارش سیناپرس اردبیل، خواص قارچ زیاد است؛ از جمله اینکه برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند. قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند برای رشدتان مفید باشد و از شما در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کند. حالا بیایید با خواص قارچ بیشتر آشنا شویم.

اثرات ضد توموری قارچ در آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده شده است، وتیم محققین در مورد مسیر استفاده بالینی از قارچ ها خوش‌بین است. گونه قارچی که در مرکز تحقیقات قرار دارد Aspergillus cavernicola نام دارد. نویسندگان این مطالعه جدید دریافتند که عصاره این قارچ حاوی رنگدانه‌ای به نام سیس-کاورنامین است، رنگ زرشکی تیره با خواصی مشابه با رنگدانه‌های قارچ رایج به نام Monascus می‌باشد.

دانشمندان توانستند نشان دهند سیس-کاورنامین می تواند به ترکیب دیگری تبدیل شود که آن را اسید موناسنیکوتینیک (MNA) می نامند. در آزمایش‌های آزمایشگاهی روی سلول‌های سرطانی پروستات و مثانه، دانشمندان دریافتند که MNA با کند کردن رشد و مهاجرت این سلول‌های سرطانی با مسدود کردن یک مسیر سیگنالینگ کلیدی، دارای خواص ضد توموری است.

آنتیپوا گفت: «اثر ضد تومور MNA امیدوارکننده است، اگرچه هنوز به اندازه کافی قوی نیست. ما قصد داریم این قابلیت را با اصلاح ساختار مولکول تقویت کنیم و قبلاً برای ادامه این تحقیقات برای کمک هزینه RSF (بنیاد علوم روسیه) درخواست داده‌ایم. در حالی که نسخه های اصلاح شده MNA شانس خوبی برای تبدیل شدن به داروهای موثر سرطان دارند، سیس-کاورنامین می تواند بلافاصله توسط صنایع غذایی استفاده شود».

الکساندر ژربکر، نویسنده این مطالعه گفت:« معلوم شد که MNA خود به خود از رنگ آزاد می شود و در نتیجه متابولیسم قارچی تشکیل نمی شود. مکانیسمی که ما فرض می‌کنیم در پس این تبدیل شیمیایی نهفته است، نشان می‌دهد که رنگ دارای اثر ضد قارچی طولانی‌مدت، از جمله چیزهای دیگر است که برای حفظ و نگهداری مواد غذایی مهم است».

 

منبع:new atlas
مترجم: مهناز علیرضایی

خروج از نسخه موبایل