افسردگی، علل بروز و روش‌های درمانی آن

به گزارش سیناپرس اردبیل،شدت افسردگی در افراد متفاوت است. تشخیص افسردگی پیچیده است، دانستن این‌که بیمار به کدام نوع افسردگی مبتلا شده است به مدیریت علائم توسط متخصص و ارائه بهترین راهکار کمک شایانی می‌کند.

دکتر دیوید اچ. روزمارین، دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد و بنیانگذار دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افرادی وجود دارند که در دسته افسردگان قرار می‌گیرند ودر زندگی خود دچار بی‌حالی یا کم حوصلگی می‌شوند، اما نشانه‌های دائمی افسردگی بالینی را نشان نمی‌دهند. افراد مبتلا به افسردگی با عملکرد بالا معمولاً دارای شخصیتی هستند که در آن احساسات خود را تحت فشار قرار می‌دهند. آنها گاهی اوقات به عنوان کمال گرا در نظر گرفته می شوند که می تواند باعث شود احساسات خود را پنهان کنند. آنها ممکن است در اعتراف به کمک مشکل داشته باشند، که می تواند منجر به ایجاد احساساتی شود که در نهایت در یک نقطه بحرانی سرازیر شود».

یکی از مهم‌ترین اختلالات افسردگی به‌ویژه در وضعیت پیشرفته، ازدست‌دادن قدرت تفکر سالم، راحت، خلاقانه یا حتی درست تمرکز کردن است که در مراتب بالاتر و در افسردگی‌های حاد، اختلال تشدید می‌شود و باعث مواردی مثل جنون می‌شود.

شدت اختلالات افسردگی می تواند از خفیف، متوسط و شدید باشد که شدت آن در چهار بعد ارزیابی می شود. این ابعاد عبارتند از: فراوانی و طول مدت پریشانی، شدت علائم، تعداد علائم و اختلال کلی. افسردگی با عملکرد بالا معمولاً در ابعاد خفیف در این ابعاد در نظر گرفته می شود، اما این یک تشخیص یا اختلال بالینی نیست. افسردگی در زنان بیشتر از مردان است؛ و در همین حال زنان به میزان بیشتری دارای نشانه‌های جسمانی مانند کم‌اشتهایی، اختلال خواب و خستگی همراه با درد و اضطراب نسبت به مردان هستند، این تفاوت جنسیتی بسیار کوچک‌تر از دیگر جنبه‌های افسردگی است.

هیچ تخمینی برای تعداد افرادی که با افسردگی حاد زندگی می کنند وجود ندارد، اما بر اساس گزارش سال 2020 توسط موسسه ملی، حدود 21 میلیون نفر در سنین 18 سال یا بیشتر وجود دارد که هر سال حداقل یک دوره افسردگی اساسی را تجربه می کنند.

کتاب راهنمای تشخیصی رسمی انجمن روانپزشکی آمریکا، افسردگی با عملکرد بالا را به عنوان یک اختلال بالینی نمی شناسد. همچنین این یک اصطلاح رایج در بین پزشکان برای طبقه بندی بیماران نیست.

کسانی که احساس می کنند ممکن است از اثرات افسردگی رنج می برند، باید با پزشک خود صحبت کنند یا از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرند. در حالی که این یک بیماری بالینی تشخیص داده نشده است.مداخله داشتن اعضای خانواده یا دوستانی که با آنها در مورد احساسات خود صحبت کنید می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. حضور آنلاین در یک گروه پشتیبانی و برقراری ارتباط با دیگرانی که ممکن است همین احساس را داشته باشند می تواند به مردم کمک کند احساس کنند شما تنها نیستید.

در برخی موارد، درمان با داروهای ضد افسردگی ممکن است برای مدیریت علائم و کمک به تثبیت خلق و خوی فرد و بهبود احساسات ضروری باشد.

روان درمانی و کمک گرفتن از یک متخصص از طریق جلسات گفتگو درمانی می تواند از شدیدتر شدن احساس افسردگی جلوگیری کند.
کاهش استرس، انجام ورزش و انجام مداخلات مبتنی بر تمرکز حواس مانند مدیتیشن ممکن است به بهبود علائم افسردگی همراه با روان درمانی کمک کند.

 

منبع: health news
مترجم: مهنازعلیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا