نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارایه یک راهکار برای مهار سیستم ایمنی

به گزارش سیناپرس اردبیل، دانشمندان کشف کرده اند که چه چیزی سیستم هشدار مولکولی را که نقش مهمی در پاسخ ایمنی ما ایفا می کند، خاموش می کند. باکتری MR1 پروتئینی است که در هر سلول بدن انسان یافت می‌شود و به عنوان یک سیستم هشدار مولکولی عمل می‌کند و به سلول‌های قدرتمند سیستم ایمنی، گلبول‌های سفید خون، هشدار می‌دهد.

در حالی که تحقیقات پیشگامانه قبلی  سلول هایی را که MR1 برای فعال کردن به آن وابسته است نشان داد، تا به حال هیچ چیز در مورد چگونگی خاموش شدن هشدار MR1 درک نشده بود. این تحقیق به سرپرستی دکتر هامیش مک ویلیام از دانشگاه ملبورن و پروفسور خوزه ویلادانگوس از موسسه دوهرتی و موسسه Bio21، در مجله زیست شناسی سلولی منتشر شد و مکانیسم مولکولی ضروری را نشان می دهد که بیان MR1 را کنترل می کند.
پروتئین‌هایی به نام AP2 در داخل سلول‌های ما وجود دارند که به MR1 متصل می‌شوند و آن را به داخل سلول‌ها می‌کشند. هنگامی که MR1 داخل شود، دیگر نمی تواند به گلبول های سفید خون سیگنال دهد، که به طور موثر پاسخ ایمنی را خاموش می کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که با حذف AP2 در سلول ها یا جهش MR1، آنها می توانند فعال سازی MR1 را تنظیم کنند که به نوبه خود حضور گلبول های سفید را تحریک یا مهار می کند. دکتر مک ‌ویلیام می‌گوید این یک کشف هیجان‌انگیز است زیرا درک اساسی از بیولوژی MR1 را باز می‌کند و به تلاش‌های جهانی برای طراحی درمان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی کمک می‌کند.

با درک چگونگی خاموش کردن MR1، ممکن است بتوانیم پاسخ ایمنی را مسدود یا افزایش دهیم، آن را مهار کنیم و ایمنی در برابر پاتوژن‌ها یا تومورها را کنترل کنیم.

این مطالعه توسط شورای ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی، شورای تحقیقات استرالیا، وزارت نوآوری و اشتغال نیوزلند، تامین شده است.
 

منبع: biology news
مترجم: مهناز علیرضایی

خروج از نسخه موبایل