نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص و درمان سرطان به وسیله میکروارگانیسم‌های قارچی

به گزارش سیناپرس اردبیل، این تحقیق گزارش می دهد که انواع مختلف تومورها جمعیت قارچی منحصر به فردی را در خود جای داده اند که کشف این امر امکان راه های جدید برای تشخیص و درمان سرطان را افزایش می دهند.
تریلیون ها میکروارگانیسم در درون بدن ما زندگی می کنند. اکثر این میکروب‌ها گونه‌های باکتریایی هستند، اما انواع قارچ‌ها و ویروس‌ها نیزدر بدن ما یافت می‌شوند. قسمت‌های مختلف بدن ما جمعیت‌های مختلفی از میکروب‌ها را در خود جای داده است و اخیراً دانشمندان کشف کرده‌اند که تومورها نیز ترکیبات میکروبی منحصر به فرد خود را دارند.
 در ابتدا، محققان انواع مختلف باکتری های ساکن در تومورها را که به عنوان میکروبیوم تومور شناخته می شوند، شرح دادند. اکنون محققان جمعیت های قارچی تومورهای مختلف یا میکروبیوم های سرطانی را کشف کرده اند و شروع به فهرست نویسی کرده اند. نایت، از دانشکده پزشکی کالیفرنیا سن دیگو، گفت :« یافتن جمعیت قارچ در داخل تومورها تعجب آور بود زیرا قبلاً شواهد کمی از وقوع این اتفاق وجود داشت».

محققان بیش از 17000 نمونه بافت و خون را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند انواع مختلف سرطان ترکیبات منحصر به فردی از قارچ ها را ارائه می دهد.راوید استراسمن، نویسنده همکار در این مطالعه با نایت، که قبلاً جوامع باکتریایی درون تومورها را مطالعه کرده بود. مطالعه‌ای در سال 2017 که او نویسنده اش بود، یکی از اولین مطالعاتی بود که به طور قطعی نشان داد که چگونه باکتری‌های داخل تومور می‌توانند بر پاسخ آن به شیمی‌درمانی تأثیر بگذارند.

راوید استراوسمن از مؤسسه علوم ویزمن می‌گوید: «این یافته که قارچ‌ها معمولاً در تومورهای انسانی وجود دارند، باید ما را وادار کند تا اثرات بالقوه آنها را بهتر بررسی کنیم و تقریباً همه چیزهایی را که درباره سرطان می‌دانیم از طریق «عدسی میکروبیوم» دوباره مورد مطالعه قرار دهیم». مطالعه‌ای که همزمان در کنار کار نایت و استراسمن منتشر شد، اما توسط تیمی متفاوت از محققان، بر روی وجود گونه‌های قارچی خاص در چندین سرطان رایج زوم کرد. هدفی که دانشمندان در پی آن بودند بررسی این بود که آیا ارتباطی بین جوامع قارچی و شدت سرطان یا بقای بیمار وجود دارد یا خیر.

در حالی که این مطالعات جدید ارتباط احتمالی بین شدت سرطان و جمعیت‌های قارچی را نشان می‌دهند، اما نمی‌توانند سرنخ‌هایی در مورد اینکه آیا قارچ‌ها می‌توانند مستقیماً باعث رشد تومور شوند یا خیر ارائه دهند. ممکن است که محیط های تومور خاص به سادگی شرایط بهینه ای را برای رشد انواع خاصی از قارچ ها فراهم کنند. کارهای بیشتری برای بررسی دقیق این سوالات مورد نیاز است. با این حال، حتی در غیاب رابطه علت و معلولی، درک اثر انگشت قارچی سرطان های خاص می تواند یک ابزار تشخیصی فوق العاده ارزشمند باشد.

این مطالعه که توسط Iliyan Iliev از Weill Cornell Medicine انجام شد، تعدادی از پیوندهای بین گونه‌های قارچی خاص و سرطان را شناسایی کرد. به عنوان مثال، یک جنس قارچی معروف به بلاستومایسس در تومورهای ریه به وفور یافت می شود، در حالی که قارچ Malassezia به طور برجسته در سرطان سینه یافت می شود.

منبع:new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل