نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برداشت کدو حلوایی از جالیز‌ارهای مشگین‌شهر

به گزارش سیناپرس اردبیل، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن انواع کدو حلوایی از سطح ۵۴۴ هکتار از جالیز‌های این شهرستان برداشت شود.

فیض افزود: امسال به علت بروز خشکسالی، دمای بالای هوا در فصل بهار و تابستان و کمبود آب در فصل آبیاری این محصول، میانگین تولید این محصول از ۳۵ تن به ۲۰ تن در هر هکتار کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: محصول کدوحلوایی مشگین شهر پس از برداشت به اکثر استان‌های کشور از جمله تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان، زنجان و البرز صادر می‌شود.

لازم به ذکر است کدو حلوایی میوه ای زمستانی است که معتقدند منشا آن از آمریکای شمالی است. یک کدو حلوایی عموماً در حدود 4 تا 8 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که بزرگترین گونه کدو حلوایی می تواند تا 34 کیلوگرم وزن هم داشته باشد. بعد از پختن، کدو حلوایی رنگ ملایم و شیرینی دارد. یک واقعیت جالب در مورد کدو حلوایی این است که آنها گیاهان تک جنسی هستند، به این معنی که هر گیاه 2 گل های ماده و نر را دارند. گل ماده را می توان توسط تخمدان های کوچک در انتهای گلبرگ ها شناسایی کرد. کدو حلوایی خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده ای دارد که از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کند.

خروج از نسخه موبایل