نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمام آب یخ به سوزاندن چربی بدن کمک می‌کند

به گزارش سیناپرس اردبیل، قرار گرفتن در معرض آب سرد ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت را کاهش دهد. گرفتن آب دوش سرد به نظر می رسد که مقدار هورمونی به نام "آدیپونکتین" که توسط بافت چربی ساخته می شود را افزایش می دهد.

آدیپونکتین نقش مهمی در جلوگیری از مقاومت به انسولین ایفا می کند.تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که شواهد فزاینده ای وجود دارد که بسیاری از این پیشنهادات ممکن است درست باشند، به خصوص با توجه به اثرات بالقوه سلامت پیشگیرانه بر روی سیستم ایمنی، اثرات پیشگیرانه بالقوه بر سیستم قلبی عروقی، پیشگیری از مقاومت به انسولین، و بهبود حساسیت به انسولین و سلامت روان.

دکتر کریس مینسون، متخصص فیزیولوژی ورزش، سلامت زنان، سلامت قلب، و تنظیم حرارت در دانشگاه اورگان و همچنین عضو انجمن فیزیولوژیک آمریکا، خاطرنشان کرد که یکی از موارد کلیدی که باید در نظر بگیریم، بررسی این است که ما هنوز به اندازه کافی درباره فواید بالقوه قرار گرفتن در معرض آب سرد برای سلامتی نمی دانیم.

با این حال، او خاطرنشان کرد که برخی از شواهد قوی‌تر نشان داده شده توسط این مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آب سرد به نظر می‌رسد به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

این از طریق بهبود روشی است که انسولین در بدن ما کار می‌کند و پتانسیل واقعی برای کمک به بهبود خطر ابتلا به دیابت دارد و در نتیجه ممکن است سلامت قلب و عروق را نیز بهبود بخشد.اگر فکر می کنید که قرار گرفتن در معرض آب سرد می‌تواند به شما کمک کند، بهترین توصیه این است که ابتدا از اثرات منفی احتمالی آگاه شوید و سپس به تدریج شروع کنید. مینسون خاطرنشان کرد که قرار گرفتن در معرض آب سرد آسان نیست و بسیاری از مردم آن را دوست ندارند.

با توجه به توصیه دانشمندان به مدت یک هفته، در طول دوش گرفتن روزانه، دمای آب را به اندازه 15 ثانیه کاهش دهید. زیر آب بمانید، از جمله سر و گردن و تا آنجا که ممکن است بدنتان را زیر آب دوش سرد نگه دارید، سپس دوباره آب گرم را روشن کنید.

سپس به مدت 4 هفته هر هفته 15 ثانیه ماندن زیر آب سرد را افزایش دهید. دانشمندان همچنین توصیه کردند که قبل از شروع با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری قلبی دارید یا حمله قلبی داشته اید.طبق گفته دانشمندان اگر فردی به طور کلی سالم و تا حدودی فعال است، امتحان کردن این کار به همان اندازه ایمن است که شروع یک برنامه ورزشی می‌تواند باشد.

 

منبع: health line
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل