نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف عمق برف با کمک مورچه‌ها

به گزارش سینا پرس اردبیل، درمرکز تحقیقات ناسا با استفاده از روش های LIDAR (تشخیص نور و محدوده) روش جدیدی برای تخمین عمق برف ارائه کردند. طبق مطالعات دانشمندان ناسا مورچه ها زیر زمین به محققان کمک می‌کنند تا عمق برف را پیش بینی کنند.

دکتر هو که محقق این پروژه می‌باشد متوجه یک مکاشفه کلیدی در این زمینه شده است که مورچه ها و فوتون ها کاملاً شبیه هم عمل می‌کنند. دکتر هو گفت: «من ویژگی‌های ابرها را مطالعه کردم و جهش نور در میان ذرات ابر را به‌ طور تصادفی، مشابه حرکت مورچه‌ها در داخل کلنی آن ها، شناسایی کردم».  

هو و تیم دانشمندان با استفاده از مدل‌های قدیمی و روش‌های جدیدتر به این نتیجه می‌رسند که مورچه‌ها و فوتون‌ها در حوزه تحقیقات برف بسیار شبیه هم هستند. با استفاده از مطالعات به دست آمده تابش نور در برف نتایجی دارد که قابل اندازه گیری است. هو و دانشمندان با مطالعه مورچه ها در زیر زمین ومطالعه تابش نور به داده های زیادی دست یافتند.

 این نظریه نشان می‌دهد که عمق برف تقریباً نصف میانگین مسافتی است که فوتون در داخل برف طی کرده است. این روش‌های جدید برای اندازه‌گیری عمق برف به محققان این  امکان را می‌دهد تا دریابند  آب در سیاره ما به کجا می‌رود. بارش  برف نه تنها برای بازی کردن و تفریح و خوش گذرانی است بلکه به خنک نگه داشتن سیاره ما کمک می کند و منبع آب مهمی برای سیاره ماست، بنابراین یک رویداد مهم برای محیط زیست تلقی می‌شود.

هو در این زمینه می افزاید: «من مطمئن هستم که این تکنیک نحوه پیش بینی تکامل برف در آینده و مدل سازی تغییرات یخ دریا را متحول خواهد کرد».

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل