چگونه نام خود را به مریخ بفرستیم

بیش تر انسان ها در طول زندگی خود شانس رفتن به مریخ را نخواهند یافت. حتی کسانی که  فکر می کنند شانس بالایی در این زمینه دارند نیز نمی توانند از زنده ماندن تا زمان رسیدن به فناوری های لازم برای این کار مطمئن باشند. حال سازمان ناسا تصمیم دارد تا به جای انسان ها، نام آنها را به سیاره سرخ ارسال کند.

آژانس فضایی ناسا در برنامه خود ارسال کاوشگری به نام InSight به مریخ  را در دستور کار قرار داده است. این سازمان قصد دارد تا تمامی کسانی که در این پروژه با آنها همکاری دارند را به مریخ ببرد، البته تنها نام های این افراد. در این کاوشگر که قرار است در سال 2016 به مریخ پرتاب شود تراشه ای سیلیکونی نیز وجود خواهد داشت. این تراشه ویژه این امکان را دارد که نام تمام کسانی که برای رفتن به مریخ ثبت نام کرده بودند را در خود جای بدهد. به این ترتیب تمامی افرادی که در این پروژه ثبت نام کرده اند امکان فرستادن نام خود به مریخ را خواهند داشت.

شایان ذکر است که‌ این کاوشگر که با هدف مطالعه فضای داخلی مریخ به این سیاره فرستاده خواهد شد شامل ابزاری است که به بررسی محیط مریخ می پردازد. برای مثال این کاوشگر برای اندازه گیری میزان و شدت زلزله هایی که در سطح مریخ رخ می دهد مجهز به زلزله نگار است.

اگر شما نیز علاقه مند هستید تا نامتان به سیاره مریخ ارسال شود، تنها کافی است تا در این پروژه ثبت نام کنید. برای انجام این کار لازم است در وب سایت این سازمان و در صفحه مربوط به این پروژه، اقدام به پر کردن فرم های مربوطه کند. برای دست یابی مستقیم به صفحه مربوطه می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا