تاثیر رفتارهای غذایی والدین بر رژیم غذایی کودکان

به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه روش‌های مختلف تغذیه و غذا خوردن که توسط والدین استفاده می‌شود، مانند محدودیت غذا به عنوان پاداش  می‌تواند بر رفتار غذا خوردن فرزندانشان تأثیر بگذارد. اگر والدین ازپاداش دادن برای غذا خوردن   استفاده کنند یا رژیم غذاییکودکان را مدام را زیر نظر بگیرند،کودکان عادت به رفتاراحساسی می‌کنند.تغذیه کودک با توجه به اهمیت بالای رژیم غذایی برای رشد و سلامتی،از موارد قابل توجهبرای مراقبت کودک است.عادات غذایی هم زمان با رشد تدریجی کودک تغییر می‌کند.

این احتمال در مورد نوجوانانی که از غذا خوردن برای تنظیم احساسات خود استفاده می کنند، بیشتر است. مطالعات نشان می دهد که خوردن احساسی یا غذا خوردن به عنوان مکانیزم مقابله با احساسات منفی، مثبت یا استرس محور، ارتباطی با الگوهای غذایی ناسالم و افزایش وزن نشان می دهد.اگر واضح تر بررسی کنیم باید بگوییم کودکان باید با احساس گشنگی و نیاز از مواد غذایی استفاده کنند.

 

این مطالعه نه تنها تعامل بین والدین را در هنگام غذا دادن به فرزندانشان، بلکه آنچه را که کودکان از تماشای غذا خوردن والدینشان یاد گرفتند، بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که در این دوران افزایش زیادی در خوردن احساسی در بین نوجوانان وجود دارد. به این معنی که کودکان با توجه به تشویق شدن از طرف والدین و گرفتن جایزه بیشتر تمایل به خوردن غذا دارند.این رفتار غذایی در برخی از نوجوانان باعث بروز مشکلات تغذیه‌ای می‌شود. میل شدید به غذا از نشانه های اصلی پرخوری در کودکان است. بعضی از راهکارها برای جلوگیری از این پرخوری را می‌‌‌توان، مدیریت استرس، دنبال کردن برنامه غذایی مشخص، جلوگیری از رژیم های سخت و ورزش نام برد.

محققان تنظیم احساسات نوجوانان و وزن و قد آنها را اندازه گیری کردند. آنها از این اطلاعات استفاده کردند تا به این نتیجه برسند که عادات غذایی والدین بر رابطه فرزندانشان با غذا بسیار تأثیرگذار است.

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا