نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تغییرات آب و هوایی و افزایش فعالیت کرم گوش ذرت

به گزارش سیناپرس اردبیل، بر اساس تحقیقات جدید، تغییرات آب و هوایی کار را برای آفت مخربی که ذرت، گوجه فرنگی و سایر محصولات را از بین می برد، آسان تر می کند. با گرم شدن کره زمین، اکنون به دلیل زمستان های معتدل تر، این گرما به سمت شمال گسترش می یابد و به یک کابوس بالقوه برای کشاورزان در مناطق معتدل تبدیل می شود. این جانور تعداد زیادی از گیاهان سبزی اعم از سویا گرفته تا فلفل و حتی پنبه میل می‌کند.  طول این حشره شبگرد تا یک اینچ می رسد و می تواند مسافت های طولانی را جابجا کند. هر چه دما بیشتر باشد، بیشتر حرکت می کند.

محققان داده های تاریخی دمای خاک را با پایش طولانی مدت کرم گوش ذرت ترکیب کردند. آنها همچنین نحوه زنده ماندن این آفت در شرایط سرد را در محیط آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردند تا بهتر درک کنند که چگونه در ماه های سردتر در زیر زمین زنده می ماند که به "زمستان گذرانی" معروف است.
این مطالعه نشان داد که عرض جغرافیایی 40 درجه بهترین تقسیم بندی برای زمستان گذرانی نیست. این تیم سه منطقه جغرافیایی مرتبط را شناسایی کرد، از جمله یک منطقه "محدوده جنوبی"، یک منطقه "محدوده شمالی" و یک "منطقه انتقالی" که در آن آفات ممکن است در زمستان زنده بمانند یا نتوانند. این مناطق از نظر بیولوژیکی مرتبط هستند و از طریق مطالعات آزمایشگاهی و دانشگاهی پشتیبانی می شوند.

محققان از این سه ناحیه برای نشان دادن روندهای تاریخی کرم گوش ذرت استفاده کردند. سپس یک مدل کامپیوتری پیش‌بینی‌ای برای گسترش این آفت در بقیه قرن ابداع کردند. به طور قابل توجهی، رشته جنوبی از سال 1981 به میزان سه درصد رشد کرده است. شبیه سازی ها نشان می دهد که اندازه آن تا سال 2100 دو برابر خواهد شد و به خوبی به شمال منتقل می شود.

درک آنچه در مورد این آفت در حال وقوع است برای تولیدکنندگان کشاورزی بسیار مهم است. اکنون محققان تصمیم دارند ابزار پیش‌بینی بهتری برای این آفت ارائه کنند. تا اطلاعات بهتری در مورد انتشار آفت به تولیدکنندگان بدهند. موفقیت در این مورد می تواند هزینه های کشاورزان و آفت کش ها را برای محیط زیست کاهش دهد.

منبع: study find

مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل