نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیاده‌روی در کنار آب، کلید تقویت سلامت روان

به گزارش سیناپرس اردبیل، مطالعه ای که روی نزدیک به 300 نفر انجام شد نشان داد که پیاده روی در کنار آب ها منجر به بهبود قابل توجهی در رفاه و خلق و خوی می شود. این مطالعه همچنین تقریباً 8000 ارزیابی را با استفاده از Urban Mind تکمیل و بررسی کرد. یک برنامه تلفن هوشمند که تأثیر جنبه‌های مختلف محیط را بررسی می‌کند.

آندریا مچلی، پروفسور مداخله اولیه می‌گوید: «کانال‌ها و رودخانه‌ها نه تنها حاوی آب هستند، بلکه دارای درختان و گیاهان فراوانی هستند، به این معنی که ظرفیت آنها برای بهبود سلامت روان احتمالاً به دلیل مزایای متعدد مرتبط با فضاهای سبز و آبی است».  

 کانال‌ها و رودخانه‌ها همچنین خانه‌هایی را برای طیف وسیعی از حیات وحش فراهم می‌کنند، و ما از تحقیقات دیگر می‌دانیم که ارتباط مثبتی بین رویارویی با حیات وحش و سلامت روان وجود دارد.  در مجموع، این یافته‌ها پایه شواهدی را برای آنچه ما در مورد آب و رفاه فکر می‌کردیم فراهم می‌کند و از این پیشنهاد حمایت می‌کند که بازدید از کانال‌ها و رودخانه‌ها می‌تواند بخشی از طرح‌های تجویز اجتماعی باشد و نقشی در حمایت از سلامت روان ایفا کند.

 طبیعت تاثیر زیادی بر بدن انسان دارد. مطالعات همچنان نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت از جهات مختلفی برای افراد مفید است.   ترکیب قدرتمند فضای آبی، سبز و غنی از حیات وحش حتی اگربرای صنعت شهرسازی ساخته شده باشند،  واقع یکی از مهم‌ترین مکان‌های سلامت و رفاه ما در شهرهایمان هستند.

 

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل