نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه‌های کاهش وزن و لاغری

 به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر لزلی لوتس، مدیر مرکز تحقیقات عالی چاقی و سلامتی دانشگاه بریتیش کلمبیا، گزارش می دهد که افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات معنادار و پایدار در شیوه زندگی و کاهش وزن هستند، زمانی که از یک برنامه کاهش وزن تجاری استفاده می کنند موفق تر هستند. دیگرانی که سعی می کنند همه این کارها را به تنهایی انجام دهند، با توجه به شیوع چاقی، گزینه های درمانی در دسترس و موثر برای مدیریت چاقی و شرایط همراه آن از جمله بیماری قلبی و پیش دیابت مورد نیاز است.

برنامه‌های مدیریت وزن تجاری مبتنی بر شواهد راه‌حلی بالقوه برای فقدان درمان در دسترس و به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از رویکرد مبتنی بر کلینیک است. دکتر لوتس توضیح می دهد که دانشمندان تعداد بسیار کمی از برنامه های تجاری را به شیوه پزشکی و علمی به درستی ارزیابی کرده اند. این به این معنی است که تعداد کمی از پزشکان قصد دارند یک برنامه انتفاعی را به بیماران خود توصیه کنند. علیرغم وجود صدها برنامه تجاری کاهش وزن امروزه، تنها شش برنامه در حال حاضر معیارهای کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده را برآورده می کنند.

در میان اکثریت قریب به اتفاق برنامه های تجاری کاهش وزن، عناصر مهمی مانند کیفیت و میزان موفقیت، همراه با مولفه های رفتاری و تغذیه ای، همگی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یک راز هستند. مراقبت از چاقی بیش از "کمتر خوردن، بیشتر حرکت کردن" را شامل می شود.

 با توجه به دستورالعمل‌های عمل بالینی انجمن پزشکی کانادا که در سال 2020 منتشر شد، مراقبت از چاقی باید تنها بر اساس اصول مبتنی بر شواهد مدیریت بیماری مزمن باشد و همه این‌ها در عین تأیید تجربیات زندگی‌شده بیماران باشد.

 دکتر لوتس خاطرنشان می کند: اساساً مراقبت از چاقی باید از رویکردهای ساده «کمتر بخور، بیشتر حرکت کن» فراتر رود. وی توضیح می‌دهد: «یکی از ویژگی‌های برنامه تجاری مورد استفاده در این مطالعه این بود که نظارت بر خود ساده‌سازی شده بود تا بار کمتری داشته باشد. شرکت کنندگان نیازی به وزن کردن، اندازه گیری یا ردیابی بیش از 200 غذا نداشتند و این روند را تا حد امکان ساده می کند».

در مجموع، دکتر لوتس معتقد است که دو نکته اصلی از این کار وجود دارد. اولاً، واضح است که شرکت‌کنندگانی که از یک برنامه مدیریت وزن تجاری در سطح جهانی استفاده می‌کردند، موفقیت بیشتری در کاهش وزن در سه ماه نشان دادند. علاوه بر این، این افراد در طول سفر کاهش وزن خود احساس حمایت بیشتری کردند و بهتر می‌توانستند این کاهش وزن را در طول دوره ۱۲ ماهه حفظ کنند و ادامه دهند.

این تحقیق همچنین ممکن است برای ارائه دهندگان مراقبت و سیاست گذارانی که به دنبال رسیدگی به چاقی به عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی هستند مفید باشد. نویسنده این مطالعه در پایان می‌گوید: «این اطلاعات می‌تواند به من کمک کند تا از دولت در مورد یکی از راه‌های حمایت از بیماران در استان ما برای بهبود سلامت و رفاه حمایت کنم».  

 

منبع:study find
مترجم:پرینازنصرتی

خروج از نسخه موبایل