گزارش تصویری از بازسازی خانه با کمک خرابه های زلزله

یکی از بزرگ ترین مشکلات پس از وقوع زلزله های مهیب، بازسازی محیط های تخریب شده است. در این میان برداشتن نخاله ها و خرابه ها در نوع خود به یک دردسر دیگر بدل خواهد شد زیرا برداشتن و خارج کردن این حجم از خرابه ها از محیط، به نیروی کار و انرژی و هزینه فراوانی نیاز خواهد داشت.

حال یکی از طراحان خوش ذوق طرحی را برای بازسازی خانه های نپال ارائه کرده است که می تواند هر دو مورد را به صورت یک جا حل کند.

در این گزارش تصویری می توانید مشاهده کنید که چگونه می توان بر اساس طراحی این فرد، با استفاده از بقایا و خرابه های باقی مانده از خانه ها تخریب شده، خانه هایی جدید را برای زندگی ساخت.

طراح این پروژه، شیگرو بن (Shigeru Ban) نام دارد. این متخصص معماری معتقد است که این روش می تواند بسیاری از محیط هایی که با زلزله روبرو می شوند را با شانس بازسازی سریع تر روبرو سازد.

بدنه و چهارچوب اصلی این خانه ها از ردیف های 7 در 4 عددی از چوب تشکیل می شود. در ساخت سقف این خانه ها از لوله های مقوایی استفاده خواهد شد. در ادامه نیز فضای دیوارها با بقایای آجرها و سنگ های باقی مانده از زلزله پوشانده خواهد شد و در نهایت نیز یک لایه پلاستیکی بر روی آنها کشیده خواهد شد تا این بنا به یک خانه مناسب برای زندگی تبدیل شود.

به این ترتیب می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی برای ساخت یک بنا در محیط های زلزله زده اقدام کرده و از تلفات ناشی از نبودن سرپناه جلوگیری کرد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا