اختراع بازوی کمکی برای معلولان جسمی

  به گزارش سیناپرس اردبیل،همه افراد می توانند گهگاهی ازاین دست کمکی استفاده کنند، اما برای افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند مفیدتر است. محققان دانشکده مهندسی جورج آر براون دانشگاه رایس اکنون روی دستگاهی کار می کنند که می تواند به عنوان سومین "بازو" عمل کند. مطالعه نشان می دهد که این اختراع بر اساس هوا و قدرت راه رفتن اجرا می شود.
 دانیل پرستون، طراح دستگاه‌های رباتیک می‌گوید: «نسخه‌های آتی بازو می‌توانند حسگرهایی داشته باشند که پیش‌بینی می‌کنند کاربر می‌خواهد چه کاری انجام دهد». در حال حاضر، دستگاه قدرت خود را از راه رفتن می گیرد. تیم رایس همچنین پیراهنی با یک محرک دم مانند متصل به زیر بغل کاربر ایجاد کرده اند که منبسط می شود و به کاربر امکان می دهد وسیله های سنگین را بلند کند.
آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این دستگاه معادل سه وات برق و بازده تبدیل بیش از 20 درصد تولید می‌کند. این بدان معناست که دستگاه ساده و با نیروی هوا در واقع از دستگاه های الکترومغناطیسی، پیزوالکتریک و تریبوالکتریک فعلی که سعی در برداشت انرژی از راه رفتن دارند، بهتر عمل می کند. علاوه بر این، محققان می گویند که تمام اجزای این دستگاه در مجموع 20 دلار قیمت دارند.همچنین مونتاژ آن آسان و تمیز کردن آن آسان است.
راجاپان خاطرنشان می‌کند که تیم در حال کار بر روی پیش‌بینی چگونگی عملکرد دستگاه‌های کمکی با افراد با وزن، قد و سرعت راه رفتن متفاوت است. نویسنده مطالعه می‌گوید: «یکی از راه‌های پیشبرد این امر، استفاده از این مدل برای بهینه‌سازی عملکرد برای گروه‌های کاربری خاص است».

راجاپان می افزاید: «ما همچنین به دستگاه هایی مانند محرک های پنوماتیک فکر می کنیم که فشرده سازی درمانی را برای مواردی مانند ترومبوز ورید عمقی، لخته شدن خون در پاها اعمال می کنند». پرستون نتیجه می گیرد: «اکنون که ما در حال تامین نیرو هستیم، می توانیم از تمام کارهای موجود در زمینه فعال سازی بهره ببریم».

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا