نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

داروی ضد سرطان و احتمال افزایش طول عمر

دانشمندان می گویند راپامایسین که پس از پیوند عضو نیز استفاده می شود، می تواند تنها با استفاده کوتاه مدت عمر را افزایش دهد. یک مطالعه جدید نشان می دهد دارویی که بیماران به طور معمول در طول درمان سرطان مصرف می کنند ممکن است قدرت افزایش طول عمر انسان را داشته باشد.

محققان آلمانی می گویند که راپامایسین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. وقتی بیماران آن را به عنوان یک درمان ضد پیری مادام العمر مصرف کنند. با این حال، گزارش جدید آن‌ها نشان می‌دهد که حتی استفاده کوتاه مدت نیز می‌تواند تأثیر چشمگیری بر طول عمر داشته باشد و در عین حال عوارض جانبی را کاهش دهد.

راپامایسین یک مهارکننده رشد سلولی و سرکوب کننده سیستم ایمنی است که افراد معمولاً در حین درمان سرطان یا پس از دریافت پیوند عضو مصرف می‌کنند. با این حال، تیمی از موسسه ماکس پلانک برای زیست شناسی پیری خاطرنشان می کند که این دارو همچنین یک فرمول ضد پیری امیدوارکننده است. 

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که دوزهای پایین راپامایسین می تواند با جلوگیری از تغییرات مرتبط با افزایش سن در روده، عمر را افزایش دهد. با این حال، تا به حال، دانشمندان به این دارو به عنوان چیزی نگاه می کردند که بیماران باید تا آخر عمر از آن استفاده کنند.

در دوزهایی که از نظر بالینی استفاده می شود، راپامایسین می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد، اما برای استفاده از دارو در پیشگیری از کاهش سن، باید این عوارض وجود نداشته باشد. بنابراین، ما می‌خواستیم بفهمیم که چه زمانی و چه مدت باید راپامایسین را برای دستیابی به اثرات مشابه درمان مادام‌العمر، بدانیم. بیماران ممکن است تنها به هفته ها یا ماه ها درمان با راپامایسین نیاز داشته باشند.

دکتر Yu-Xuan Lu، یکی از نویسندگان، می‌افزاید: «ما راهی برای دور زدن نیاز به مصرف طولانی مدت و مزمن راپامایسین پیدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توان آن را در انسان‌ها کاربردی‌تر کرد».

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل