کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن چای

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر Maki Inoue-Choi و تیم تحقیقاتی اش گزارش می دهند که نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه در روز برای شما بهتر از صرف یک فنجان کوچک است. افرادی که دو فنجان چای یا بیشتر می نوشند، در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند، 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

این پیوند بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شرکت‌کنندگان قهوه می‌نوشیدند، شیر یا شکر به چای خود اضافه می‌کردند، چای خود را در دماهای مختلف می‌نوشیدند یا تفاوت‌هایی در ژن‌هایی داشتند که کافئین را پردازش می‌کنند، ظاهر شد.

اطلاعات مربوط به تعداد دم‌نوش‌هایی که آنها در روز می‌نوشیدند در Biobank بریتانیا ذخیره می‌شود، پایگاه داده‌ای حاوی اطلاعات سلامت شرکت‌کنندگانی که پرسشنامه‌هایی را هنگام ثبت‌نام در پروژه بین سال‌های 2006 و 2010 تکمیل کردند، می‌باشد.‌از این گروه مطالعه، 85 درصد به طور منظم چای می‌نوشیدند.

بهبود سلامت قلب، کاهش ریسک سرطان تخمدان، بالا بردن ایمنی، بهبودسلامت استخوان، هاضمه سالم و بهبود هضم غذا، کاهش کلسترول، کاهش خطر سنگ کلیه، ایجاد حس شادی و آرام، کاهش وزن از فواید نوشیدن چای است. چای هم اثر محرک و هم اثر آرام بخش دارد .چای سبز به سبب آن که عمل اکسیداسیون روی برگ های آن صورت نگرفته خاصیتش از جای سیاه بیشتر است.
 مصرف بیشتر چای بدون توجه به تنوع ژنتیکی در متابولیسم کافئین، با خطر مرگ و میر کمتری در میان افرادی که 2 فنجان یا بیشتر در روز می‌نوشیدند، مرتبط بود. 

نویسندگان مطالعه در مجله Annals of Internal Medicine می نویسند: «این یافته ها نشان می دهد که چای، حتی در سطوح بالاتر مصرف، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد».

 

منبع:study find

مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا