نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانش‌آموزان با رایانه یادداشت‌برداری نکنند

  به گزارش سینا پرس اردبیل، یادداشت برداری یکی از بهترین راه ها برای درک مفاهیم گفته شده در کلاس است.امروزه فناوری پیشرفت بسیارزیادی داشته است تا اندازه ای که به کلاس های درسی هم نفوذ کرده است. امروزه دانش آموزان برای انجام بسیاری از وظایف خود از جمله گزارش ها،سخنرانی ها و آزمایش ها از کامپیوتراستفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقات جدید، کودکانی که یادداشت های خود را با دست می نویسند ممکن است نمرات بالاتری نسبت به همسالان خود بگیرند.
 در یک نظرسنجی اخیر از 2000 والدین پرسیده شد که آیا متوجه ترجیح عادات مطالعه دیجیتال یا آنالوگ در کودکان بین 6 تا 18 ساله خود شده اند یا خیر. اگرچه تایپ کردن کمی محبوب تر ازنوشتن یادداشت ها به صورت دست خط بود، اما گروه دوم میانگین معدل بالاتری نسبت به میانگین کلی داشتند.

این نظرسنجی که توسط OnePoll از طرف Five Star انجام شده است، همبستگی های جالب دیگری را بین نحوه نوشتن و رفتار دانش آموزان پیدا می کند. به گفته والدینشان، کودکان چپ دست بیشتر از راست دست ها ترجیح می دهند از صفحه کلید استفاده کنند.

جسیکا هاجز، معاون بازاریابی پنج ستاره، در بیانیه‌ای می‌گوید:«در چند سال گذشته، یادگیری دیجیتال بیشتر به یک ضرورت تبدیل شده است و رایانه‌ها و تبلت‌ها اکنون ابزاری ضروری برای آموزش هستند. با این حال، مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که یادداشت های دست خطی به دانش آموزان کمک می کند تمرکز و یادآوری حافظه خود را بهبود بخشند».

به طور کلی باید در نظر داشته باشیم استفاده از فناوری علاوه بر فواید بسیار می‌تواند مضراتی هم به دنبال داشته باشد.

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل