هوش مصنوعی ماهی قزل آلا مهاجم را فیلتر می‌کند

 به گزارش سیناپرس اردبیل، ماهی آزاد مهاجم اقیانوس آرام چرخه تولید مثل سریع تری نیز دارد.  این بدان معنی است که با افزایش سریع تعداد آنها، شروع به رقابت با ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس برای غذا و مکان های تخم ریزی کرده اند. در نتیجه، جمعیت ماهی قزل آلا اقیانوس آرام به سرعت در حال افزایش است، در حالی که جمعیت ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس در حال کاهش است.

به عنوان بخشی از برنامه توسعه پایدار TECH4ALL ، این شرکت فناوری چینی با Berlevåg Jeger-og Fiskerforening نروژی (BJFF یا انجمن شکارچی و ماهیگیران برلواگ) همکاری کرده است تا کاری در مورد این وضعیت انجام دهد. این تلاش شامل یک دروازه مکانیکی است که در کانال بالادست رودخانه استورلوا نروژ قرار گرفته است، که ماهی ها هنگام شنا کردن از دریا به سمت بالا رودخانه به داخل آن قیف شناور می شوند.

ویدئویی از یک دوربین زیر آب واقع در یک گذرگاه منتهی به دروازه واقعی توسط یک الگوریتم هوشمند مصنوعی تجزیه و تحلیل می‌شود که قادر است بین ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام با نرخ دقت 91 درصد تمایز قائل شود. اگر سیستم تشخیص دهد که ماهی داده شده یک ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس است – یا یک ماهی قزل آلا خال قرمز بومی قطب شمال – دروازه باز می شود تا ماهی بتواند به سمت رودخانه حرکت کند. با این حال، اگر ماهی قزل آلا اقیانوس آرام شناسایی شود، دروازه بسته باقی می‌ماند و ماهی به مخزن نگهداری منتقل می‌شود.

 علاوه بر این، این فناوری می‌تواند انواع دیگر ماهی‌ها را نیز شناسایی کند، که احتمالاً از دروازه عبور می‌کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده روی همه گونه‌های ماهی که توسط سیستم شناسایی شده‌اند می‌توانند در مطالعات روی الگوهای مهاجرت و سطوح جمعیت محلی مورد استفاده قرار گیرند.  گیر کریستیانسن، رئیس BJFF گفت: «این یک نوآوری منحصر به فرد هم در نروژ و هم در سطح جهانی است».با این راه حل پیشرفته، کنترل کامل رودخانه را داریم. مدیران محلی رودخانه و ادارات محلی و مرکزی در امتداد ساحل نیزعلاقه زیادی به این پروژه نشان داده اند.

منبع: new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا