نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رکورد بزرگ‌ترین پروانه جهان در آمریکا

 به گزارش سیناپرس اردبیل، پروانه ها نمادی از زیبایی و آرامش هستند و با بال زدن خود در سراسر جهان صحنه ای دلنشین ایجاد می کنند. گرچه از نظر حیوانات فقظ منبع غذا اند اما زیبایی ظاهری و زندگی رمز آلود این حشرات همیشه مورد توجه وعلاقه بوده است.

این حشرات پروانه اطلس  که یکی از بزرگترین شب پره های جهان محسوب می شوند، اولین بار توسط یک استاد دانشگاه واشنگتن ماه گذشته به آژانس دولتی گزارش شد. در Bellevue، حومه بزرگ سیاتل دیده شد. این پروانه به وزارت کشاورزی ایالات متحده فرستاده شد که آن را به عنوان شب پره اطلس شناسایی کرد.

سون اسپیچیگر، مدیر حشره شناس اداره کشاورزی ایالتی، گفت: «این یک نوع حشره «گی-هیز» است، زیرا بسیار بزرگ است». بزرگی این پروانه و زیبایی ظاهر آن همان چیزی است که باعث می شود مردم گوشی‌های خود را بیرون می‌آورند و از آن عکس می‌گیرند. این نوع پروانه بسیار شگفت‌انگیزاست، طبق گفته محققین پروانه کشف شده یک پروانه گرمسیری است.  محققان  مطمئن نیستند  که این پروانه غول پیکر بتواند در اایالت متحده  زنده بماند، و در تلاش اند تا بفهمند که آیا این پروانه طی یک  فرار یکباره در این منطقه یافت شده یا واقعاً ممکن است جمعیتی از این پروانه ها در منطقه وجود داشته باشد.

منبع:nbcnews
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل