پرورش کودک خلاق با تشویق به کتاب‌خوانی

به گزارش سیناپرس اردبیل، یک نظرسنجی اخیر از 2000 والدین با کودکان در سن مدرسه نشان می دهد که از هر 10 والدین هفت نفر فکر می کنند فرزندشان خلاق تر از سن خود است  و کتاب ها ممکن است نیروی محرکه باشند. نیمی از والدین حداقل ماهی یک بار برای فرزندشان کتاب می خرند.

این نظرسنجی که توسط OnePoll از طرف ThriftBooks انجام شد، همچنین نشان داد که والدین به احتمال زیاد از اشتراک‌گذاری کتاب‌های مورد علاقه‌شان با بچه‌هایشان بیشتر از نمایش‌های تلویزیونی ، اسباب‌بازی‌ها و مکان‌ها یا تجربیات لذت می‌برند.والدین Gen Z به طور خاص از نشان دادن کتاب های مورد علاقه خود به فرزندانشان از دوران کودکی، بیشتر از هر گروه سنی دیگری  لذت می برند.

به طور کلی، والدین و بچه‌ها هر دو از خواندن اغلب لذت می‌برند – 65 درصد والدین این کار را انجام می‌دهند، و به همان میزان فکر می‌کنند که فرزندانشان نیز این کار را انجام می‌دهند. برای این منظور، به طور متوسط والدین و فرزندان هر کدام حدود پنج ساعت در هفته را به مطالعه اختصاص می دهند. در مورد ژانرهای مورد علاقه، حدود یک سوم (32٪) از والدین می گویند که فرزندانشان از کتاب های ماجراجویی لذت می برند.

دیگر انتخاب های محبوب عبارتند از: فانتزی (27%)، تخیلی (27%)، و داستان های معمایی (27%). هر ژانری می تواند "ابزار آموزشی" باشد. با توجه به اینکه تعدادی از والدین می گویند که فرزندشان انرژی خلاقانه زیادی دارد، همیشه به دنبال راه های دیگری برای استفاده از آن هستند. بعضی از بچه ها استعدادهای هنری خود را با نقاشی هدایت می کنند. یکی از سخنگویان ThriftBooks می‌گوید: «روش‌های زیادی وجود دارد که هم والدین و هم مربیان می‌توانند در طول سال‌ها عشق کودک را به خواندن ادامه دهند، از خواندن با صدای بلند با هم تا اینکه بچه‌ها داستان‌های مورد علاقه‌شان را با کشیدن آن‌ها یا بازی کردنشان زنده کنند.».
هر گونه کتاب به راحتی می تواند به یک ابزار آموزشی تبدیل شود. با در نظر گرفتن ترجیحات خواندن کودکان، مربیان می توانند یک کتابخانه قوی در داخل و خارج از کلاس ایجاد کنند تا دانش آموزان را از کتابخوان به دوستدار کتاب تبدیل کند.

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا