نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختراع یک صندلی پرنده منحصر به‌فرد

به گزارش سیناپرس اردبیل، قهرمان سابق جت اسکی جهان «فرانکی زاپاتا»، Flyboard را اختراع کرده بود.طولی نکشید که این دانشمند جت اسکی را به کلی کنار گذاشت و به سمت توربین های جت رفت تا Flyboard Air را ایجاد کند، که به او اجازه می داد مانند گرین گابلین بزرگنمایی کند و انواع رکوردها را بر روی چیزی جز یک کوله پشتی پر از سوخت نفت سفید ثبت کند.

جدیدترین وسیله نقلیه در اصطبل زاپاتا بر اساس این فناوری با توربین کوچک ساخته شده است اما همه چیز را به سمت و سوی جدیدی می برد. JetRacer در واقع یک صندلی سطلی از فیبر کربن است که با نیروی رانش از 10 جت کوچکی که Flyboards را نیرو می‌دهند پرواز می‌کند. از برخی جهات، تا حدودی شبیه پهپادهای چند کوپتر سرنشین دار کوچکی است که از اینجا و آنجا ظاهر می شوند. 

برای مثال جتسون وان را در نظر بگیرید. موارد مشابه از نظر بدنه اصلی، پیشرانه پراکنده، اضافی، اتوماسیون زیاد، و طرح شیب به پرواز به سبک هواپیماهای بدون سرنشین، با یک سیستم کنترل فوق العاده ساده و بسیار خودکار وجود دارد. با این حال، تفاوت ها نسبتاً قابل توجه است، با این واقعیت شروع می شود که این توربین های جت به شدت بلند و بسیار داغ هستند. و بر خلاف وسایلی که توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می‌آیند، توربین‌های جت نمی‌توانند آنقدر سریع بپیچند تا ده‌ها اصلاح کوچک را در هر ثانیه انجام دهند تا این نوع هواپیماها برای تعادل خود در هوا انجام دهند.

بنابراین به نظر می رسد زاپاتا نوعی آرایش بردار رانش را در زیر هر یک از جت ها برای تنظیمات واکنش سریع و چابکی بسیار دیوانه کننده ایجاد کرده است. از این نظر، کمی شبیه به موتور سیکلت پرنده است. اگرچه این ماشین نه تنها برای پرواز با رانش عمودی، بلکه برای استقرار بال‌ها برای پرواز افقی فوق‌العاده با سرعت بالای زاپاتا با سرعت 250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) طراحی شده است. زاپاتا می گوید:« JetRacer برای کارهای غیرنظامی طراحی شده است.

هدف اصلی طراحی آن، سرعت و مانورپذیری بالا است، حتی به قیمت یک برد نسبتا کوتاه. ارتفاع قله مورد نظر آن 3000 متر (~ 10000 فوت) است و می تواند تا 200 کیلوگرم (441 پوند فرد یا محموله را بلند کند. یکی از کارهایی که می تواند انجام دهد و ما هرگز شخص دیگری را در تلاش فضایی ندیده ایم این است که تلنگرهای بیمار را ریپ کند.

زاپاتا وفادار به رگه‌های جسورانه‌اش که یک مایل گسترده است، چیزی را که ما فرض می‌کنیم یک فرمان شیرین کاری تک دکمه‌ای است، ساخته است که JetRacer را به یک چرخش 360 درجه بسیار سریع و ترسناک تبدیل می‌کنددر واقع، این دستگاه ممکن است برای مدتی در قلمرو دمو پرواز باقی بماند.  100 نفر برای تست های گزینشی قرعه کشی خواهند شد.

منبع: new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل