نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آنفولانزا در فصل جدید می‌تواند خطرناک‌تر از همیشه باشد

  به گزارش سیناپرس اردبیل،بیماری آنفولانزا معمولا از پاییز تا اوایل بهار مشاهده می شود. آنفولانزا همراه با عطسه، سرفه، احساس خستگی است. این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. به دلیل کووید-19 در این ماه ها باید بیشتر مراقب آنفولانزا باشیم.تزریق واکسن آنفولانزا بسیاراهمیت دارد.

امسال از هر سال دیگری به دلیل آسیب پذیر بودن افراد، واکسیناسیون این بیماری مهم تراست.بلومبرگ یکی از محققان این مطالعه توضیح داد: «من نگران هستم زیرا فکر می‌کنم با تمام فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افرادی که  به این بیماری مبتلا نشده‌اند، مصونیت ایجاد نکرده‌اند. بنابراین، آن دسته از افرادی که واکسینه نمی‌شوند، هیچ تجربه ای در مورد عفونت آنفولانزا ندارند. و این می تواند خطرناک باشد و  منجر به نرخ بالاتر عفونت و همچنین موارد شدیدتر شود».

از نظر تاریخی، ما به محض در دسترس بودن واکسن آنفولانزا توصیه می‌کنیم هرچه زودتر تزریق شود. با این حال، با توجه به داده‌های اخیر که نشان می‌دهد محافظت بین چهار تا شش ماه طول می‌کشد، برخی توصیه می‌کنند که تاریخ واکسیناسیون را به اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به عقب برانند تا حداکثر ایمنی را در ماه‌های اوج آلودگی فراهم کنند. بهتر است قبل از شروع انتشار آنفولانزا در جامعه واکسینه شوید.

کودکان به دو دوز واکسن آنفولانزا نیاز دارند و این کودکان می توانند به محض در دسترس بودن واکسن، با اولین واکسن خود واکسینه شوند. کسانی که در سه ماهه سوم بارداری هستند، می توانند واکسیناسیون زودهنگام را در نظر بگیرند. دو هفته پس از واکسیناسیون طول می کشد تا آنتی بادی برای محافظت در برابر عفونت آنفولانزا ایجاد شود. کارشناسان می گویند تکیه بر واکسن سال گذشته ایده خوبی نیست، زیرا حفاظت از واکسن به مرور زمان کاهش می یابد و ویروس آنفولانزا هر سال تغییر می کند، به همین دلیل است که واکسن تازه سالانه ضروری است.

با توجه به اینکه در زمستان امسال "کووید-19" و آنفولانزا "دوگانه" پیش بینی می شود، کارشناسان می گویند واکسیناسیون آنفولانزا ابزار مهمی برای جلوگیری از بیماری های تنفسی است. بسیاری از واکسن ها تاثیر دوره ای دارند زیرا این ویروس تغییراتی در ساختار آنتی ژنی خودکه ممکن است خفیف یا شدید باشد ایجاد می کند.

استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مفید است. محققان می گویند: «امیدوارم مردم از یک اقدام پیشگیرانه ساده استفاده کنند، تا واکسن آنفولانزا را برای جلوگیری از یک بیماری تنفسی دریافت کنند».

منبع: health line
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل