نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تبدیل پوست موز به یک خوراکی خوشمزه

 به گزارش سیناپرس اردبیل، پوست موز منبع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین های مهم است. به طور فزاینده ای، چیزی که زمانی غیرقابل خوردن به حساب می آمد، می تواند به وعده های غذایی خوشمزه تبدیل شود. اکنون محققان دریافته‌اند که پوست موزی که معمولاً کمپوست می‌کنیم یا دور می‌ریزیم، می‌تواند به آرد مغذی تبدیل شود.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از مقدار مناسب آرد پوست موز در خمیر شیرینی شکری، شیرینی مغذی تری ایجاد می کند که هنوز هم خوشمزه است. فیضان احمد، استادیار دانشگاه Aligarh Muslim، نویسنده این مطالعه، به Healthline گفت: «هدف اصلی این مطالعه تبدیل پوست موز خام به محصولی با ارزش بود، زیرا سرشار از فیبر رژیمی و آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است».  

محققان با سفید کردن پوست موز شروع کردند و سپس آنها را خشک کردند و به پودر ریز تبدیل کردند. آنها مقادیر مختلفی از این آرد پوست موز را با کره، پودر شیر بدون چربی، پودر قند، روغن نباتی و آرد گندم مخلوط کردند تا پنج دسته مختلف از کلوچه های شکری درست کنند. این تیم محققین دریافتند که جایگزین کردن 15 درصد آرد گندم با آرد پوست موز، کلوچه‌های قهوه‌ای و سفت‌تری تولید می‌کند که احتمالاً نتیجه افزایش فیبر پوست است.

به گفته محققان، کلوچه‌های حاوی آرد پوست موز سالم‌تر، با چربی و پروتئین کمتر، مقادیر بالاتر فنل و سطوح آنتی‌اکسیدانی بهتری نسبت به آنهایی که فقط با آرد گندم تهیه می‌شوند، بودند. استفاده از پوست موز در فرمولاسیون محصولات غذایی می تواند به بهبود کیفیت تغذیه کمک کند و در عین حال به پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی، یبوست، سرطان روده بزرگ، دیابت و چاقی کمک کند.استفاده از موز می تواند جایگزین خوبی در فرمولاسیون محصولات نانوایی باشد، زیرا در مقیاس وسیع مصرف می شود. کلوچه های مکمل شده با پوست موز "خواص عملکردی و تغذیه ای" را بهبود بخشیده و ماندگاری را افزایش می دهد زیرا پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان ها و فنول ها است.

Amargo Couture، متخصص تغذیه در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در نیو گفت: «پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قوی هستند که تحقیقات انجام شده و نشان داده شده است که جریان خون و گردش خون را در بدن شما بهبود می بخشد، که می تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب شما کمک کند».

کسانی که رژیم گیاهخواری دارند، ممکن است از پوست به عنوان جایگزین گوشت در دستور العمل هایی مانند "بیکن پوست موز" یا "کارنیتا پوست موز" استفاده کنند. لایه برداری منبع خوبی از فیبر و همچنین بافت مشابهی است که پروتئین را تقلید می کند و دستور العمل های زیادی در اینترنت وجود دارد که از آنها استفاده می کند.برای افرادی که به دنبال ایده هایی برای آزمایش مواد جدید هستند، پوست موز ممکن است چیزی باشد که توانایی های آشپزی آنها را به چالش بکشد.

طبق این تحقیقات جدید پوست موز را می‌توان پودر کرد و برای افزایش ارزش غذایی و ماندگاری شیرینی‌های شکری استفاده کرد. کارشناسان می گویند که پوست موز منبع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین های مهم است. آنها همچنین می گویند که در حالی که لایه برداری مغذی است، جایگزین هیچ گروه غذایی نمی شود، اما می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

منبع: health line
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل