مصرف انگور حافظه را تقویت می‌کند

به گزارش سیناپرس اردبیل، انگور سرشار از مواد شیمیایی است که باعث تقویت باکتری های روده و کاهش کلسترول می شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هست که التهاب را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد. محققان معتقدند که مصرف منظم انگور می تواند با اثرات رژیم غذایی ناسالم مقابله کند.

دانشمندان می گویند این غذای آبدار چربی های تصفیه شده و قندهای موجود در غذاهای فرآوری شده را از بین می برد. پروفسور داروسازی که بیش از 600 مطالعه علمی را تالیف کرده است، توضیح می دهد که انگور در واقع بیان ژن ها را تغییر می دهد. او می افزاید، این واقعاً قابل توجه است.

در یک سری آزمایش، موش‌ها از رژیم غذایی پرچرب استفاده کردند که معمولاً در کشورهای غربی مصرف می‌شد. آنها همچنین روزانه یک مکمل پودر انگور معادل یک ظرف کوچک میوه دریافت کردند. نتایج نشان می دهد که جوندگان آزمایشگاهی کبد چرب کمتری داشتند و بیشتر از همسالانشان عمر کردند.

پزوتو محقق این پروژه می گوید: «تغییر مشاهده شده در این مطالعه با چهار تا پنج سال عمر بیشتر در زندگی انسان مطابقت دارد». خوردن انگور سلامت مغز و کبد را نیز افزایش می دهد. این تیم همچنین دریافته است که انگور عملکرد نورون ها را بهبود می بخشد و از بیماری آلزایمر محافظت می کند.

مطالعه نشان می دهد که انگور علاوه بر خواص دیگر، با افزایش متابولیسم به سوزاندن کالری نیز کمک می کند. به ویژه ممکن است به پیشگیری از آلزایمر و بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) کمک کند، که هر دو با خوردن غذاهای ناسالم مرتبط هستند پاسخ نامطلوب با مداخله انگور کاهش یافت.

پزوتو می‌گوید: «با مصرف انگور عمر نمونه های آزمایشی  افزایش یافته است. این نتایج حاکی از پتانسیل انگور رژیمی برای تعدیل بیان ژن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو، القای متابولیسم اسیدهای چرب، بهبود NAFLD و افزایش طول عمر در صورت مصرف همزمان با رژیم غذایی پرچرب است». این داده‌ها تأثیر خارق‌العاده ژنومیک‌های مغذی را نشان می‌دهند، یک زمینه تحقیقاتی رو به رشد که قدردانی محققان از رژیم غذایی و سلامتی را افزایش می‌دهد.

منبع:study find