نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت اولین نقشه کامل از اتصال سیستم ایمنی انسان

 به گزارش سیناپرس اردبیل،این نقشه جدید از سیستم ایمنی به محققان کمک می کند تا روش پیشرفت بیماری های مختلف مانند سرطان را بهتر درک کنند و به سمت درمان های نسل بعدی که دفاع بدن در برابر آنها را تقویت می کند،کار کنند.

این پیشرفت ناشی از درک جدیدی از سیگنال دهی است که بین سلول های ایمنی مختلف انجام می شود. برخی از این ها در بدن گشت می زنند و به دنبال نشانه هایی از آسیب یا بیماری می گردند و سپس پیام هایی را به سایر سلول های ایمنی ارسال می کنند تا به مبارزه بپیوندند. یکی از شکل‌های این ارتباط از طریق پروتئین‌های روی سطح سلول‌های ایمنی صورت می‌گیرد که به پروتئین‌های گیرنده در سطوح سلول‌های دیگر متصل می‌شوند. برخی از این اتصالات گیرنده قبلاً برای علم شناخته شده بودند، اما محققان مؤسسه Wellcome Sanger و ETH زوریخ در تلاش هستند تا نمودار جامع تری از آنها را در سراسر بدن ایجاد کنند.

این دستاورد که دهه‌ها در حال تلاش برای ساخت است و تنها از طریق پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر امکان‌پذیر است، شامل تکنیکی به نام غربالگری گیرنده سطح با توان بالا است. این تیم را قادر ساخت تا به طور سیستماتیک تعاملات پروتئین سلولی ایمنی را در مقیاسی بی سابقه ترسیم کنند.

جارود شیلتز، نویسنده اول از موسسه ولکام سانگر، گفت: «جداسازی و تجزیه و تحلیل دقیق هر سلول ایمنی و تعامل آنها با دیگران، اولین نقشه مکالمات بین تمام سلول های ایمنی بدن انسان را به ما ارائه کرده است». گام بزرگی در درک عملکرد درونی سیستم ایمنی است و امیدواریم که توسط محققان در سراسر جهان برای کمک به توسعه درمان‌های جدید که با مکانیسم‌های دفاعی بدن کار می‌کنند، استفاده شود. این بینش های جدید ارزشمندی را در مورد نحوه سازماندهی دفاعی بدن توسط بدن ارائه می دهد و ممکن است به تلاش ها برای توسعه درمان هایی کمک کند که توانایی آنها در مبارزه با بیماری ها را افزایش می دهد، که ایمونوتراپی برای سرطان نمونه بارز آن است.

پروفسور گاوین رایت، نویسنده ارشد، می‌گوید: «ایمونوتراپی‌ها با سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند سرطان و خودایمنی کار می‌کنند». تحقیقات ما، نتیجه بیش از دو دهه کار، می‌تواند کلید درک این موضوع باشد که چرا این درمان‌ها در برخی از گروه‌ها مؤثرتر هستند و چگونه می‌توان آنها را برای اطمینان از اینکه تا حد امکان افراد می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند، سازگار کرد. علاوه بر این، این نقشه می‌تواند طرحی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های خودایمنی ارائه دهد که در آن سیستم ایمنی فرد سیگنال‌ها را اشتباه تفسیر کرده و به بدن خود حمله می‌کند.

پروفسور Berend Snijder گفت: «این تحقیق یک ابزار جدید باورنکردنی تولید کرده است که می تواند برای کمک به برجسته کردن پروتئین ها و مسیرهایی که برای هدف قرار دادن در توسعه دارو مفید هستند، استفاده شود». همه این اطلاعات ممکن است به توسعه درمان‌های جدید کمک کند و می‌تواند شواهد حمایتی مهمی را ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که مؤثرترین درمان‌ها در آزمایش‌های بالینی قرار می‌گیرند.

منبع:new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل