نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گوشی‌های هوشمند و تقویت مهارت‌های حافظه

به گزارش سیناپرس اردبیل، استفاده از گوشی هوشمند، اگرچه تاثیرات بلند مدت آن مشخص نشده است اما قطعا روی مغز تاثیر می گذارد. محققان دانشگاه کالج لندن بیان کردند که دستگاه‌های دیجیتالی می‌توانند مغز ما را طوری تنظیم کنند تا بعضی چیز ها را به خاطر بسپارد.

این تیم اضافه می‌کند که استفاده از تلفن به‌عنوان «حافظه خارجی» نه تنها به افراد کمک می‌کند تا آنچه را که در تلفن ذخیره شده است به خاطر بسپارند، بلکه به آنها کمک می‌کند اطلاعات ذخیره ‌نشده را نیز به خاطر بسپارند.  تا به حال، دانشمندان علوم اعصاب نگران این بوده اند که استفاده از فناوری بیش از حد می تواند عملکرد مغز را کاهش دهد و حتی منجر به نوعی زوال عقل شود.

دکتر سام گیلبرت در یک بیانیه رسانه ای گفت: «ما متوجه شدیم که وقتی افراد مجاز به استفاده از یک حافظه خارجی بودند، دستگاه به آنها کمک کرد تا اطلاعاتی را که در آن ذخیره کرده بودند به خاطر بسپارند. این بسیار تعجب آور بود، اما ما همچنین دریافتیم که این دستگاه، حافظه افراد را برای اطلاعات ذخیره نشده نیز بهبود می بخشد».

برای این مطالعه، تیم محققین  یک بازی حافظه ای طراحی کردند که روی تبلت یا رایانه دیجیتالی با صفحه نمایش لمسی انجام می شد. استفاده از یک دستگاه حافظه خارجی به دور از ایجاد "زوال عقل " می تواند حافظه ما را برای اطلاعاتی که هرگز ذخیره نکرده ایم بهبود بخشد. اما باید مراقب باشیم که از مهمترین اطلاعات پشتیبان تهیه کنیم. در غیر این صورت، اگر یک ابزار حافظه از کار بیفتد، چیزی جز اطلاعات کم اهمیت در حافظه خود باقی نمی‌ماند.

دکتر گیلبرت می گوید که نتایج استفاده از دستگاه های دیجیتال نشان داد که شرکت‌کنندگان تمایل داشتند از دستگاه‌های دیجیتال برای ذخیره جزئیات  با ارزش استفاده کنند». استفاده از یک دستگاه حافظه خارجی به دور از ایجاد "زوال عقل " می تواند حافظه ما را برای اطلاعاتی که هرگز ذخیره نکرده ایم بهبود بخشد.  

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل