کشف فسیل قدیمی یک ستاره دریایی در آفریقا

به گزارش سیناپرس اردبیل، این جانور که Ausichicrinites zelenskyyi نام دارد، با ستاره های دریایی و خارپشت دریایی ارتباط نزدیکی دارد. این یک نوع ستاره دریایی بود که امروزه به وفور در کف سنگی از استوا تا قطب یافت می شده است. 

پروفسور ماریوس سالامون، نویسنده اصلی، از دانشگاه سیلسیا در لهستان، در بیانیه‌ای می‌گوید: «فسیل فوق‌العاده حفظ شده است. Ausichicrinites zelenskyyi دارای 10 بازوی عظیم و حلقه ای از زائده های پنجه مانند در نزدیکی پایه بود تا زیرلایه را بگیرد. هر بازو می تواند تا یک پا طول داشته باشد. از زائده های آنها برای گرفتن غذا استفاده می شود.  آنها در آب می نشینند، بازوهای خود را در معرض دید قرار می دهند و اجازه می دهند مواد مغذی که توسط جریان حرکت می کنند به سمت آنها بیایند».

سالامون می‌گوید: «این نمونه شواهدی از بازسازی را نشان می‌دهد، که این فرضیه را در مورد اهمیت شکار در تکامل ستاره های دریایی تقویت می‌کند».

این گونه حدود دو اینچ قطر داشته است. بقایای تقریباً کامل آن در مکانی در مرکز غربی اتیوپی یافت شد. نویسندگان در مقاله خود می نویسند: این ستاره‌های دریایی می‌توانند حداقل پنج تا 200 بازو داشته باشند. آنها اغلب برای غواصان قابل توجه هستند. بسیاری از حلزون های دریایی اغلب روی آنها زندگی می کنند. آنها برای انسان سمی نیستند، اما می توانند برای حیوانات دیگر سمی باشند.

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا