نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش رویکرد مردم به استفاده از غذاهای سالم‌تر

به گزارش سیناپرس اردبیل، قرنطینه‌های گسترده و تعطیلی رستوران‌ها در سال 2020 به شدت روال روزانه را تغییر داد و نحوه دسترسی مردم به غذا و الکل را تغییر داد.

محققان میزان مصرف غذای سالم، فست فود و الکل را قبل و در طول همه‌گیری مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که استفاده از غذای سالم در طول همه‌گیری 20.5 درصد افزایش یافته است. همچنین مصرف فست فود و الکل به ترتیب 9.4 درصد و 11.4 درصد کاهش یافته است.

مارک هرناندز نویسنده مسئول مطالعه و دانشمند SPH می‌گوید: «یافته‌های ما بینشی را در مورد تأثیر مداخلات بهداشت عمومی بر مصرف مواد غذایی و الکل در طول همه‌گیری فراهم می‌کند و این ایده را تقویت می‌کند که وقتی صحبت از تأثیرگذاری بر رفتارهای سلامتی می‌شود، محیط ساخته‌شده فرد اهمیت دارد».

محققان برای بررسی رابطه بین ویژگی‌های محله و تغییرات در عادات خوردن و آشامیدن، داده‌هایی را از گزارش‌های تحرک به دست آوردند تا بفهمند ساکنان کجا می‌توانند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند. این تجزیه و تحلیل ها درک دقیق‌تر و واقعی‌تری از تغییرات بالقوه در مصرف غذا در طول کووید-19 ارائه می‌کند، و شکاف‌های تحقیقات قبلی را پر می‌کند که عمدتاً بر داده‌های نظرسنجی سنتی متکی است که مستعد گزارش‌های شخصی مغرضانه است.

از سوی دیگر، داده‌های رسانه‌های اجتماعی، فرصتی برای مشاهده طبیعی اطلاعات داوطلبانه درباره نگرش‌ها و رفتارهای مردم فراهم می‌کنند. محققان می گویند: «سیاست‌ها می‌توانند به خواربارفروشان جدید برای باز کردن و ذخیره‌سازی غذاهای تازه و مقرون‌به‌صرفه یا تمرکز بر سرمایه‌گذاری در اقتصادهای غذایی محلی و تقویت برنامه‌های دسترسی به غذا کمک کنند. آنها همچنین می توانند شرایطی را ایجاد کنند که کارگران ضروری زمان و منابع بیشتری برای دسترسی و تهیه غذاهای سالم داشته باشند».
 Elaine Nsoesie، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار بهداشت جهانی در BUSPH، می‌گوید: «داده های ما از ارتباط شناخته شده بین عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت و پیامدهای سلامت پشتیبانی می کند.»

منبع:MEDICAL XPRESS
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل