نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از تازه های نشر انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، در این مراسم رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی افزود: کتاب، دریچه‌ای به سوی جهان شگفت‌انگیز علم و معرفت و مطالعه و راهی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان و آموزش علوم و فنونی است که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی می‌کند.

مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: برای توسعه کتاب و کتابخوانی در بین قشرهای جامعه باید به این مسئله به عنوان یک فرآیند دراز مدت توجه شود چرا که برنامه‌های مقطعی راه به جایی نخواهد برد.
وی از چاپ ۱۸۲ عنوان کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و ادامه داد: در سال 1399 این انتشارات به عنوان انتشارات برتر جهاد دانشگاهی کشور و سه عنوان از کتاب‌های آن به عنوان کتاب برتر سال استان اردبیل انتخاب شد.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه در انتشارات جهاد دانشگاهی به کیفیت کتاب‌ها بیشتر از کمیت توجه می‌شود، بیان کرد: در همن راستا شورای علمی کتاب با حضور اساتید مجرب برای بررسی کتاب‌ها تشکیل یافته است و از آغاز به فعالیت این انتشارات در سال 1394 تاکنون بیش از 70 عنوان کتاب به دلیل کیفیت پایین محتوایی توسط این شورا رد شده است.
در این جلسه مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آن گفت: علوم کشاورزی با ۵۱ عنوان و ۲۸ درصد، علوم انسانی ۵۰ عنوان و ۲۸ درصد، فنی مهندسی ۳۱ عنوان و ۱۷ درصد، علوم پایه با ۲۵ عنوان و ۱۳ درصد، علوم پزشکی با ۱۹ عنوان و ۱۱ درصد و هنر ۶ عنوان کتاب و ۳ درصد، پراکنش آثار چاپ شده در این انتشارات را تشکیل می‌دهد.
مهران محمدی افزود: سال گذشته 37 عنوان و سالجاری 7 عنوان کتاب به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ شده و ۱۲ کتاب در دست اقدام است.
در ادامه این مراسم دکتر محمد ضعیفی زاده و دکتر بابک پردل از مولفان و داوران همکار انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه فعالیت‌های این انتشارات پرداختند. 
در پایان این مراسم از کتاب‌های فرانسیسلا تولارنسیس(روش‌های تشخیص و درمان)، پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم در سرطان، مجموعه واژگان و اصطلاحات جامع زبان تخصصی صنایع غذایی، خرابی پیش‌رونده سازه‌ها، درآمدی بر سلامت اقتصادی، دیجیتال مارکتینگ برای همه، کاربرد آلیاژهای حافظه‌دار شکلی در تاب‌آوری لرزه‌ای سازه‌ها و متن کاوی: طبقه‌بندی، خوشه‌بندی و کاربردها رونمایی شد.
 

خروج از نسخه موبایل