اعتماد به نیروی متخصص داخلی، مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی است

به گزارش سیناپرس اردبیل، اسماعیل چمنی در گفتگو با سیناپرس اردبیل، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ با اعتقاد و اعتماد به نیروهای مومن و متخصص داخلی تشکیل شد و توانست با تکیه بر این سرمایه حرکت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف علمی به منصه ظهور برساند و نه تنها در کشور بلکه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی بیان کرد: تکیه بر اعتقاد و باور به توانمندی‌های داخلی، باعث شد جهاد دانشگاهی در طی سالیان گذشته جز معدود نهادهایی باشد که تمامی مدیرانش را خودش تربیت کرده و از ابتدای شروع به کارش، آینده نگری خوبی داشته و بتواند مجتمع‌ها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی خوبی را پایه‌گذاری کند که در حال حاضر نیز با فعالیت‌های چشمگیر خود به آرزوی دیرینه «پژوهش، تولید و توزیع» دست یافته است.

مسیر جهاددانشگاهی، خودکفایی و بومی‌سازی آموزش‌ است

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تکیه بر توانایی‌های داخلی توانسته پیشرفت‌های ارزشمندی در علم و فناوری کسب کند، تصریح کرد:  این نهاد در حال حاضر نیز می‌تواند با بومی‌سازی آموزش‌های مورد نیاز در جهت توسعه صنعت جامعه و استان، با توجه به موفقیت‌های خوبی که در آموزشهای کوتاه مدت و طرح مشاغل خانگی بدست آورده، نقش خود را به خوبی ایفا کند.
چمنی خاطرنشان کرد: ترکیب کردن تجربه کافی جهاد دانشگاهی و امکانات و ابزار دانشگاه‌ها می‌تواند در حوزه آموزش‌های کاربردی و اشتغال آفرینی بسیار حائز اهمیت و گره گشا باشد.
وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی ایجاد ارتباط بین صنعت، دولت، دانشگاه و صنایع برای تجاری کردن پروژه‌های تحقیقاتی و دانش بنیان است که می‌تواند همیار شرکت‌های دانش بنیان در تولید ثروت و به عبارتی دیگر در تحقق شعار سال که تولید، اشتغال و دانش بنیان است گام اساسی بردارد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا