نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک فوتی و ۱۰ بستری بیمار کرونایی در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل؛ علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با شیوع دوباره کرونا در سطح استان اردبیل اظهار کرد: جهش دوباره کرونا و آغاز پیک هفتم اولین قربانی را در استان اردبیل گرفت و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ بیمار به دلیل ابتلاء به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.
وی با بیان اینکه شاهد روند افزایش بستری و موارد مراجعه سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی هستیم، گفت: در حال حاضر ۳۴ بیمار در مراکز درمانی استان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری شده و هم اکنون ۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن هشدار جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد: از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.
محمدیان اردی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع سویه جدیدکرونا در کشور و به تبع آن در استان اردبیل، از ساعت هشت صبح تا هشت شب ۲ مرکز شهید باکری و شهید بهشتی در اردبیل کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند تا هموطنان نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
وی گفت: امیدواریم با همکاری مردم در کوتاه‌ترین زمان شاهد برچیده شدن بساط موج هفتم کرونا در استان اردبیل باشیم که در هفته‌های اخیر تعداد مراجعات و بستری‌ها تا چهار برابر نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است.
 

خروج از نسخه موبایل