نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشمندان مغز مگس‌ها را هک کردند

به گزارش سیناپرس اردبیل، مگس ها در یک ثانیه پس از ارسال فرمان به نورون های خاصی در مغزشان، عمل خاصی را انجام دادند. این تیم با مهندسی ژنتیکی طی آزمایش هایی متوجه شدند که مگس ها یک کانال حساس به گرما را در برخی از نورون‌های خود بیان کرده اند. 

نتایج این تحقیق نشان داد آن نورون تحریک شده باعث می‌شود مگس بال‌هایش را باز کند. محققان این مگس های مهندسی شده را در یک محفظه کوچک در بالای یک سیم پیچ مغناطیسی نگه داشتند و آنها را با دوربین های بالای سر تماشا کردند. مطمئناً وقتی میدان مغناطیسی روشن شد، مگس‌ها بال‌های خود را در حدود نیم ثانیه باز کردند.

جاکوب رابینسون، نویسنده این مطالعه گفت: «برای مطالعه مغز یا درمان اختلالات عصبی، جامعه علمی به دنبال ابزارهایی هستند که هم فوق‌العاده دقیق و هم کم تهاجمی باشند. کنترل از راه دور مدارهای عصبی منتخب با میدان های مغناطیسی تا گام بلند برای فناوری های عصبی است. کار ما گام مهمی به سوی این هدف برمی‌دارد، زیرا سرعت کنترل مغناطیسی از راه دور را افزایش می‌دهد و آن را به سرعت طبیعی مغز نزدیک‌تر می‌کند».
 هدف مستقیم این تیم استفاده از این نوع فناوری برای بازگرداندن بینایی به بیماران مبتلا به اختلالات بینایی است. تکنیک‌های مشابهی برای کنترل حرکات موش‌ها استفاده شده است که می‌تواند منجر به درمان‌های بهتری برای مشکلات حرکتی با علل ریشه‌ای در مغز شود. دانشمندان در تلاش اند هدستی بسازند که بتواند فعالیت عصبی در مغز یک فرد را بخواند و سپس آن را در مغز دیگری بنویسد و اساساً افکار یا ادراکات را بین افراد منتقل کند.  
این تحقیق در ژورنال Nature Materials منتشر شده است.

منبع: NEW ATLAS
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل