توصیه‌هایی برای جلوگیری از افزایش وزن در تابستان

 به گزارش سیناپرس اردبیل، فصل تابستان شامل خوراکی های گول زننده و خوشمزه زیادیست که چاق شدن را نیزبه دنبال دارد. غذای کبابی و بستنی و همچنین چیپس و سایر تنقلات مقصر اصلی هستند. برخلاف تصور شما، احتمال افزایش وزن در تابستان بیشتر از زمستان است.

در حقیقت، تحقیقی که در سال 2016 منتشر شد، گزارش داد که حتی کودکان خردسال نیز در طول ماه‌های تابستان بیشتر وزن اضافه می‌کنند، نه در ماه‌های پاییز و زمستان که مدرسه در حال برگزاری است. این مطالعه به بررسی شیوع چاقی در بیش از 18000 کودک از زمان شروع مهدکودک در سال 2010 تا پایان کلاس دوم در سال 2013 پرداخت. به گفته متخصصان، افزایش وزن در طول ماه های تابستان برای افراد در هر سنی رایج است.

هیلی پرلوس،  متخصص در روانشناسی ورزش و عملکرد، و امی براگانینی، متخصص تغذیه انکولوژی در مرکز سرطان ترینیتی سلامت در میشیگان و همچنین سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به Healthline گفتند:«در تابستان بدن انسان بات کم آبی مواجه می شود. بنابراین نباید اجازه دهید مدام احساس تشنگی داشته باشید.برایجلوگیری از کم آبی بدن باد مایعات زیادی بنوشید.توصیه می شود روزانه 6 تا 8 لیوانآب بنوشید».

 

دلایل افزایش وزن در تابستان:

نوشیدنی های شیرین تابستانی
جشن های تابستانی که انواع غذاهارا برای پذیرایی آماده می کنند
 تعطیلات و خوردن انواع غذاهای خوشمزه
 کاهش ورزش به دلیل سرگرم بودن به رویداد های دیگر
 بسیاری از مردم در عروسی های تابستانی، جشن فارغ التحصیلی و جمع های خانوادگی شرکت می کنند.  معمولاً در چنین رویدادهایی غذاها و نوشیدنی های زیادی وجود دارد.  در این گردهمایی‌ها، به راحتی می‌توان نسبت به یک روز معمولی، غذا و نوشیدنی‌های پر کالری بیشتری مصرف کرد. زمان تعطیلات زمان خوبی برای استراحت، تفریح و خوردن غذای خوب است.  اما یافتن تعادل بین خوردن و نوشیدن و فعالیت بدنی نیز مهم است. به جای افراط در نوشیدنی‌های پرکالری، چای‌های شیرین نشده و آب طعم‌دار کاملاً طبیعی یا حتی آب ساده را در نظر بگیرید. روزهای طولانی‌تر همچنین به معنای خوردن و نوشیدن بیشتر در طول روز است.
غذاهای پر چرب که باید به آنها توجه ویژه ای داشت عبارتند از: گوشت پرچرب کبابی، سالاد سیب زمینی و همچنین هر سالاد مبتنی بر مایونز
بستنی، چیپس و تنقلات چربی زا. بسیاری از غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده حاوی مقادیر زیادی قند  هستند پس لطفا از جای دادن این خوراکی ها در برنامه غذایی خود بپرهیزید. برچسب های موجود روی مواد خورتکی آماده می توانند به شما کمک کنند.از آن ها برای بررسی میزان قند مواد غذایی استفاده کنید. همچنین می توان با یک رژیم غذایی سالم از چاقی جلوگیری کرد و به سلامت بدن کمک نمود. برخی از این غذاهای سالم در اینجا ذکر می شوند:
 سبزیجات و میوه های تازه خرد شده، مواد غذایی پروتئینی مانند مرغ و ماهی، جو دوسر، غذاهای فیبردار، تخم مرغ های آب پز.

علاوه بر برنامه غذایی سالم ورزش منظم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف در طول تابستان کمک کند. درواقع اگر بیشتر بر افزایش مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات مبتنی بر آب تمرکز کنید، در حال حاضر در مسیر رسیدن به وزن دلخواه خود هستید.

 

منبع: health line

مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا