صید بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین در جهان

 به گزارش سیناپرس اردبیل، ماهیگیران کامبوجی به طور تصادفی یک ماهی غول پیکر و کمیاب را صید کردند. رکوردهای جهانی گینس این کشف شگفت انگیز را ثبت و تأیید کرد. جک اشنرودر 33 ساله، محققی که به اندازه گیری ماهی کمک کرد، این کشف را "سوررئال" توصیف کرد. اشنرودر در بیانیه‌ای که در سرویس South West News Service منتشر شد، می‌گوید:« وقتی بدن ماهی را اندازه‌گیری می‌کردم و پوست آن را می‌کشیدم، به سختی می‌توانستم باور کنم که او واقعی است. دم او به اندازه بازوی من بزرگ بود!  متأسفانه گونه‌های آن از گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته‌اند، اما وجود آن امیدی برای بقای آن‌ها ایجاد می‌کند».

اشنرودر می‌گوید: «این واقعیت که چنین ماهی بزرگی پیدا شد نشانه امیدوارکننده‌ای برای اکوسیستم است». ماهیگیر مربوط به این پروژه صبح روز 14 ژوئن با همکاران اشنرودر تماس گرفت تا به آنها اطلاع دهد که ماهی عظیم گرفته شده است. در همین حال، اشنرودر میکروفن های زیر آب، معروف به گیرنده های صوتی، را برای مطالعه حرکت ماهی در سراسر رودخانه مکونگ نصب می کرد.  بقیه محققان شروع به هماهنگی با سایر اعضای پروژه کردند، که بلافاصله برای ملاقات با ماهیگیران و مقامات اداره شیلات کامبوج حرکت کردند. برای وزن کردن ماهی، تیم محققین یک استخر عمیق در رودخانه، به ساحل منتقل کردند، جایی که ماهی را روی یک برزنت بزرگ قرار دادند، تا در حین اندازه گیری و انجام عملیات خیس بماند.  
محققین سپس این ماهی را به آرامی و با احتیاط دردریا رها کردند و طی پژوهش هایی متوجه شدند که سالم است و در دریا شنا می کند.

 

منبع: study find
مترجم:پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا