نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا سطح شنوایی کم در جوامع انسانی رایج شده است؟

به گزارش سیناپرس اردبیل، کاهش شنوایی بین جوامع انسانی در حال افزایش است. آیا می توانید زمانی را تصور کنید که کاهش شنوایی امری عادی باشد؟ چه زمانی در یک محیط اجتماعی شیوع بیشتری خواهد داشت؟ چه زمانی عادی خواهد شد؟
 با توجه به روندهای جمعیتی، ممکن است به سرعت به چنین زمانی نزدیک شویم. در آینده مراقبت از سلامت شنوایی به طور فزاینده ای مهم خواهد بود. در گزارش آکادمی ملی علوم نویسندگان از اطلاعات جمعیت شناختی برای نشان دادن تأثیر فزاینده مراقبت سلامت شنوایی از دیدگاه سیاست اجتماعی استفاده می کنند.
این یک واقعیت است که مردم عمر طولانی تری دارند و با گذشت زمان ممکن است میزان بروز کاهش شنوایی در افراد مسن تر، و بین بزرگسالان امری طبیعی باشد. میزان بالاتر آلودگی صوتی و استفاده افراد زیادی از هدفون ممکن است کاهش شنوایی را در سایر گروه‌های سنی رایج‌تر کند، اگرچه این امر می‌تواند با تنظیم بهتر سطح سر و صدا در محیط‌های کاری جبران شود. روندها ترسناک هستند، اما خبر خوب برای کسانی که از کاهش شنوایی رنج می برند این است که با عادی شدن کاهش شنوایی، تغییرات اجتماعی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
در حال حاضر شرکت‌ها برای دسته جدیدی از سمعک‌های بدون نسخه FDA برای افراد مبتلا به کم شنوایی خفیف تا متوسط آماده می‌شوند. با افزایش تقاضا و ورود رقبای جدید به بازار، نوآوری و قیمت های پایین تر محتمل است. در این جا چند مورد از رویداد هایی را بررسی میکنیم که پس از کاهش شنوایی رخ خواهند داد:
فضاهاساکت تر خواهند شد: ممکن است رستوران ها شروع به کم کردن موسیقی کنند تا مشتریان مسن تر را جذب کنند. کمک به کاهش  شنوایی بهتر خواهد شد به عنوان مثال: زیرنویس فیلم ها و سایر فناوری‌های کمکی به زودی به یک امر عادی تبدیل می‌شوند. با افزایش تقاضا، اشکال جدیدی از کمک شنوایی برای فضاهای عمومی به احتمال زیاد به وجود خواهد آمد.
غربالگری منظم تر توسط پزشکان: تغییر جمعیت شناسی باید به تغییراتی در حرفه پزشکی منجر شود. ممکن است شاهد تبدیل شدن غربالگری شنوایی به بخشی استاندارد از یک دوره فیزیکی سالانه باشیم. الگوهای گفتاری واضح ترخواهند شد: با افزایش تعداد افراد مبتلا به کم شنوایی، تلفظ دقیق ممکن است دوباره به الگوی معمول گفتار تبدیل شود. این قطعا شنیدن چیزها را آسان تر می کند!
افزایش تاکید بر تحقیقات شنوایی: این فقط می تواند یک خبر خوب باشد.  هرچه دانشمندان بیشتر در مورد نحوه عملکرد شنوایی تحقیق می کنند می توانند بیاموزند، درمان های جدید و راه های بهتری برای جلوگیری از کم شنوایی ایجاد خواهند کرد.

منبع:psychology news
مترجم:پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل