نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رباتی که پس از پیوند گوش ملخ قادر به شنیدن است

به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان با صدای ناشی از کف زدن توانایی شنوایی ربات را نشان دادند. یک کف زدن به ربات سیگنال می دهد که به جلو حرکت کند و دو کف زدن به ربات سیگنال می دهد که به پشت حرکت کند. هدف از این مطالعه نشان دادن تاثیر قطعات بیولوژیکی در سیستم های تکنولوژی بود.  محققان  حس شنوایی را انتخاب کردند زیرا می‌توان آن را به راحتی با فناوری‌های موجود مقایسه کرد. محققان بیان کردند:«وظیفه ما این بود که میکروفون الکترونیکی ربات را با گوش حشره مرده جایگزین کنیم، از توانایی گوش برای تشخیص سیگنال های الکتریکی محیط، در این مورد، ارتعاشات موجود در هوا، استفاده کنیم.»
 اولین گام، ساخت رباتی بود که بتواند ورودی حسی را از محیط دریافت کند.  در مرحله بعد، محققان به دنبال تشریح گوش ملخ و حفظ عملکرد آن برای ادغام با ربات بودند.  مرحله آخر شامل تولید سیگنال هایی بود که می توانست توسط ربات دریافت شود تا تیم بداند آیا ارتعاشات با موفقیت شنیده شده است یا خیر.
اصلی را که محققان نشان دادند می‌توان برای حواس دیگر مانند بویایی، بینایی و لامسه نیز به کار برد. به عنوان مثال، برخی از حیوانات توانایی های شگفت انگیزی برای کشف مواد منفجره یا مواد مخدر دارند.  ایجاد یک ربات با بینی بیولوژیکی می تواند به ما کمک کند تا جان انسان ها را حفظ کنیم و مجرمان را به گونه ای شناسایی کنیم که امروزه امکان پذیر نیست.  برخی از حیوانات می دانند که چگونه بیماری ها را تشخیص دهند.  بعضی دیگر می توانند زلزله را حس کنند،همه این ها گویای آن است که طبیعت بسیار پیشرفته تر از ماست،پس باید از آن استفاده کنیم. 

منبع:study find 
مترجم:پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل