نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشمندان پوست زنده انسان را در اطراف انگشت یک ربات رشد دادند

به گزارش سیناپرس اردبیل، مهندس بیوهیبرید شوجی تاکوچی و همکارانش می‌گویند ربات‌هایی که ظاهری فوق‌العاده دارند، می‌توانند به طور یکپارچه‌تر با انسان در صنایع مراقبت‌های پزشکی و خدمات تعامل داشته باشند.  تاکوچی و همکارانش برای پوشاندن پوست روی انگشت، انگشت رباتیک را در ترکیبی از کلاژن و سلول‌های پوست انسان به نام فیبروبلاست‌های پوستی غوطه‌ور کردند.  مخلوط در یک لایه پایه پوست یا درم که انگشت را می پوشاند ته نشین می شود. سپس تیم یک مایع حاوی سلول های کراتینوسیت انسانی را روی انگشت ریخت که یک لایه خارجی پوست یا اپیدرم را تشکیل می دهد. پس از دو هفته، پوستی که انگشت را پوشانده بود اندازه گیری کرد.
 پوست ساخته شده در آزمایشگاه به اندازه کافی قوی و کشدار بود تا در برابر خم شدن انگشت روباتیک مقاومت کند.  همچنین می‌تواند خود را التیام بخشد: زمانی که محققان یک برش کوچک روی انگشت روباتیک ایجاد کردند و آن را با باند کلاژن پوشاندند، سلول‌های فیبروبلاست پوست ظرف یک هفته باند را با بقیه پوست ادغام کردند.
 ریتو رامان، مهندس MIT که همچنین ربات هایی با اجزای زنده می‌سازد، می‌گوید: «این کار بسیار جالب و یک گام مهم رو به جلو در این زمینه است». "مواد بیولوژیکی جذاب هستند زیرا می توانند به طور پویا محیط خود را حس کرده و با آن سازگار شوند." به عنوان مثال، او می‌خواهد نسخه‌ای از پوست ربات زنده را ببیند که با سلول‌های عصبی تعبیه شده است تا ربات‌ها از محیط اطراف خود بیشتر آگاه شوند.
 رامان خاطرنشان می کند، اما یک ربات هنوز نمی تواند این کت و شلوار پوستی را که در آزمایشگاه رشد کرده است، بپوشد.  انگشت روباتیک پوشیده از پوست بیشتر وقت خود را در قند، اسیدهای آمینه و سایر موادی که سلول های پوست برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، گذراند.  ماشین های رباتیک باید از برخی روش‌های پیچیده مراقبت از پوست استفاده کنند.

منبع: Sciencenews
مترجم:پرینازنصرتی

خروج از نسخه موبایل