نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چه ویژگی‌هایی نشانه بلوغ فکری شما هستند؟

به گزارش سیناپرس اردبیل، از لحاظ زمانی اگر بالغ بودن انسان را بررسی کنیم بالغ شدن به عنوان مستقل شدن از دیگران تعریف شده است. در چند دهه گذشته برای بسیاری، نشانگرهای جامعه‌شناختی «کلاسیک» انتقال نقش بزرگسالان پایان مدرسه، ترک خانه، ازدواج، بچه‌دار شدن، و وارد شدن به نیروی کار بیش از پیش احساس می‌کنند که دور از دسترس هستند و بالغ شده اند. در طول چند دهه گذشته، تغییرات شدید اجتماعی منجر به تعویق افتادن انتقال نقش بزرگسالان و تغییرات جمعیتی لرزه‌ای شده است.  بزرگسالان در حال ظهور بسیار دیرتر از نسل قبل ازدواج می کنند، بچه دار می شوند و حرفه خود را شروع می کنند. این تغییرات باعث شده است که بسیاری از روانشناسان، به ویژه جفری جنسن آرنت، پیشنهاد کنند که 18 تا 29 سالگی مرحله جدیدی از رشد است که به عنوان بزرگسالی در حال ظهور شناخته می شود.
بزرگسالی، زمانی است که تمایلات و فرصت‌هایی برای کمک به خانواده‌ها، جوامع و جامعه مدنی در خط مقدم قرار می‌گیرد. مشارکت به ارزش‌ها، خواسته‌ها و رفتارهایی اشاره دارد که احساس مسئولیت و وظیفه را که فراتر از خود است، ارتقا می‌دهد.این مشارکت می تواند برای اعضای خانواده، همسالان، یا جامعه باشد.
 شرایط فعلی که بزرگسالان در حال ظهور در نتیجه جهانی شدن، مهاجرت، چشم انداز در حال تغییر پیشرفت تحصیلی و فرصت های اقتصادی با آن مواجه هستند،همگی خواسته ها و فرصت های آنها را برای کمک به دیگران شکل می دهد. آدم ها هر روز انتخاب ها و تصمیماتی دارند که با عواقب و پیامدهایی همراه هستند. کسی که به بلوغ شخصیتی رسیده باشد مسئولیت اعمال خود را به عهده می گیرد.
شواهد تجربی نشان می‌دهد که با بالا رفتن سن افراد جوان، چنین مشارکت‌هایی برای بزرگسالی در حال ظهور اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند که در حال ظهور هستند.

منبع:psychology today
مترجم:پریناز نصرتی
 

خروج از نسخه موبایل