نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا مکمل های ویتامین D و گیاه جنسینگ از دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کنند؟

به گزارش سیناپرس اردبیل کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها از جمله دیابت نوع 2 مرتبط است. مطالعات متعددی به دنبال تعیین اینکه آیا، چه مقدار و چه نوع مکمل ویتامین D می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، انجام شده است. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که این مطالعات تا حد زیادی بی‌نتیجه بوده‌اند و کاهش خطری که می‌تواند توسط مکمل‌های روزانه ویتامین D ایجاد شود، اندک است.
کمبود ویتامین D یک مشکل رو به رشدبه ویژه در کشورهای نیمکره شمالی است .دیابت نوع 2 نیز به همین ترتیب است.  این باعث شده است که برخی از محققان فکر کنند که ممکن است بین این دو رابطه وجود داشته باشد.  مکانیسم پیشنهادی پشت این نظریه این است که ویتامین D برای ترشح انسولین سالم لازم است، بنابراین کمبود ویتامین D افراد را در معرض خطر دیابت نوع دو قرار می‌ دهد.  چگونه تغییر روش غذا خوردن می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت و احساس شما داشته باشد؟ 

دیابت چیست؟

دیابت گروهی از شرایط متابولیک مزمن را توصیف می کند که با توانایی بدن برای تولید یا پاسخ به هورمون انسولین تداخل می کند. این معمولاً منجر به افزایش سطح گلوکز خون می شود که می تواند به مرور زمان منجر به عوارض جدی برای سلامتی شود.
رایج ترین انواع این بیماری عبارتند از: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2، دیابت بارداری. دیابت نوع 2 شایع ترین نوع است و زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دچار مقاومت به انسولین می‌شود، به این معنی که سلول‌های فرد قادر به پاسخگویی مؤثر به انسولین نیستند.  با افزایش سطح قند خون، ممکن است فرد قبل از ابتلا به دیابت نوع 2، پیش دیابت داشته باشد.

جینسینگ:

جینسینگ به گونه‌های مختلف گیاه کوتاه‌قد و آهسته با ریشه‌های گوشتی اشاره دارد که ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. جینسینگ یک گیاه دارویی است که ممکن است به فرد در مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. این گیاه حاوی اجزای فعالی است که به نام جین سنوزیدها شناخته می شوند که ممکن است انسولین و گلوکاگون را تثبیت کنند تا به حفظ سطح مطلوب گلوکز خون کمک کنند. با این حال، برای تعیین اینکه آیا جینسینگ مفید است، تحقیقات بیشتری لازم است. علاوه بر این، محققان خاطرنشان می کنند که کیفیت و اثربخشی جینسینگ می تواند متفاوت باشد. اگر فردی به دنبال مکمل های جینسینگ است، ابتدا باید از یک متخصص مراقبت های بهداشتی راهنمایی بگیرد.

منبع : medical news
مترجم :پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل