نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سامانه جذب ایده در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی می‌شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، داود سیف زاده در مراسم اختتامیه رویدادهای ایده پردازی حوزه های علوم انسانی و کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سال های اخیر رشد علمی کشور شتابان بوده و درصد رشد علمی دانشگاه ها چندین برابر متوسط رشد جهانی بوده است، گفت: در کنار ادامه فعالیت های پژوهشی بنیادی، باید نقص خود را در کارهای نوآوری و پرداختن به فناوری جبران کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه هایی که شعار دانشگاه نسل چهارم را سر می دهند باید عقب ماندگی خود را در کارهای فناوری و کاربردی جبران کنند، افزود: سامانه جذب پیوسته ایده در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می شود تا دانشجویان و پژوهشگران ایده های خود را مطرح و نتیجه آنرا پیگیر شوند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: اگر کار و تلاش به توحید وصل شود و نوآوری و تولید در خدمت بشریت قرار گیرد، خدا آنرا جهانی می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصتی که در اختیار جوانان و دانشجویان قرار گرفته در طول تاریخ اسلام بی نظیر است، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و خون شهدا، دانشمندان هسته ای ما جوانان ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند.
عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تربیت دانشجویان توانمند وظیفه اصلی دانشگاه ها است، گفت: یکی از راه های این توانمندی توجه به علم و پژوهش است.
وی با اشاره به همکاری های مشترک انجمن های علمی و مرکز نوآوری، افزود: با تلاش این عزیزان شاهد کسب رتبه های برتر در جشنواره بین المللی حرکت بودیم.
حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز با اشاره به حمایت های بنیاد ملی نخبگان از پژوهشگران، گفت: پشتیبانی از اختراع های برگزیده، جذب در نهادهای فناورانه، توسعه فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان، تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، تسهیلات دوره پسادکتری و تسهیلات جذب در دستگاه هایی اجرایی بخشی از این حمایت ها هستند.
علی روشنیان فرد معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد، گفت: در ابتدای سالجاری برنامه ای تحت عنوان برنامه جامع اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان در دانشگاه تدوین شد.
وی با اشاره به تشکیل خانه های خلاقیت در دانشکده ها، افزود: تشکیل خانه های خلاقیت منجر به هدفمندی فعالیت های انجمن های علمی شده است.
روشنیان فرد با بیان اینکه طی هفته اول برگزاری این رویداد ۲۵ کارگاه در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی و علوم اجتماعی برگزار شد، ادامه داد: طی هفته دوم نیز کارگاه های تخصصی و طی هفته سوم مشاوره، منتورینگ، ارائه و داوری انجام شد.
معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در این رویداد ۲۹ تیم شرکت کرده بودند که ۱۹ تیم به مرحله نهایی راه یافتند و نهایتا تیم های روانک، شتاب و زبان زد مقام اول تا سوم در حوزه علوم انسانی و تیم های سولار پنل، آرتاصنعت نوین و نهال آفرین فدک مقام اول تا سوم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را کسب کردند.
 

خروج از نسخه موبایل