نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ریزگردهای اردبیل از فردا رخت سفر می‌بندد

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با سیناپرس اردبیل، اظهار کرد: چند روزی است که ریزگردها از مناطق غربی کشور به اردبیل رسیده و ما با ناسالم بودن هوا در شهرهای اردبیل روبه‌رو هستیم.
وی منشأ این ریزگردها را خارج از کشور به ویژه عراق و عربستان اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل کیفیت هوای اردبیل قبل از ظهر امروز با رسیدن به سطح نارنجی در میانگین 101 تا 150 قرار گرفت که تردد برای گروه‌های حساس جامعه با خطراتی روبه‌رو بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم همچنان گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی و سایر بیماران خاص از تردد در بیرون از شهر خودداری کرده و در خانه بمانند.
قاسم‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌کنیم از عصر امروز به تدریج وضعیت بهتر و با ثبات‌تری را در شرایط جوی استان اردبیل شاهد باشیم تا با رسیدن به سطح زرد و سطوح بهتر، شرایط عادی آب و هوایی و جو سالم به اردبیل بازگشته و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها نیز کاهش پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وزش باد و بارش هر چند به زدودن این شرایط جوی کمک می‌کند اما تابع شرایط محاسباتی خاص است و در مجموع باید افرادی که کار خاصی در بیرون ندارند، از تردد پرهیز کرده و در منزل بمانند.
قاسم‌پور اضافه کرد: شاخص‌های کیفی هوا در 6 طبقه و رنگ‌بندی متعدد مورد توجه قرار می‌گیرد که از عصر امروز سطح نارنجی هوای اردبیل جای خود را به سطح زرد داده و ما بهبود شاخص‌ها را در ایستگاه‌های هواشناسی شاهد خواهیم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در جنوب استان همچنان شرایط نسبت به اردبیل و سایر شهرها از غبار و آلودگی بیشتری برخوردار بوده و باید صبر کنیم تا با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده که احتمال بارش و وزش تندباد وجود دارد، بهبود هوای اردبیل را شاهد باشیم.

خروج از نسخه موبایل