سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی در مجتمع کشت و صنعت مغان

به گزارش سیناپرس اردبیل؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های توسعه این شرکت مورد توجه قرار گرفته است و در صورت تحقق آن شاهد تحول بزرگی در تولید و اشتغال استان اردبیل خواهیم بود.
اسداله محسن زاده افزود: این طرح‌ها با بهره‌گیری از ایده‌های نوین، استفاده از عوامل سرعت دهنده بخش کشاورزی، کارهای علمی- تحقیقاتی توسعه‌ای در قالب شرکت های دانش بنیان و دپارتمان مهارت افزایی کشاورزی کارهای توسعه ای در این بنگاه تولیدی اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: تاکنون با استفاده از محل منابع داخلی ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این شرکت انجام شده که تلاش بر این است این سرمایه گذاری‌ها با هدف جهش تولید و اشتغالزایی نسبت به سال‌های گذشته رونق بیشتری داشته باشد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه دشت مغان یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور است، افزود: هم اکنون این شرکت دارای ۲۴ هزار هکتار اراضی ناخالص می‌باشد که ۲۰ هزار هکتار آن خالص و قابل کشت است.
محسن زاده گفت: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین طرح‌های متعددی برای افزایش تولید و صادرات محصولات زراعی و باغی در این شرکت اجرا می‌شود و ضمن اینکه اشتغال جدید هم در اولویت قرار گرفته است.
وی ایجاد اشتغال جدید را نیازمند بسترسازی و آماده کردن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف نشدن وضعیت شرکت در اصل ۴۴ مانع سرمایه‌گذاری دولتی شده ولی در سفر اخیر رئیس جمهوری به اردبیل سرمایه‌گذاری جدید در این شرکت مطرح و رئیس جمهوری هم در این مورد قول مساعد داد.
محسن زاده ادامه داد: عمده‌ترین چالش ما در این شرکت مصرف آب در بخش زراعت و باغبانی است و برای استفاده بهینه از آب راه اندازی سامانه نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته تا از هدررفت آب جلوگیری و محصولات مطابق با الگوی مناسب کاشته شود.
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: سه هزار هکتار زمین دیم در کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است و تلاش بر این است بخش عمده ای از اراضی دیم به آبی تبدیل شود.
وی بالا بودن راندمان مصرف آب در این شرکت را یادآور شد و گفت: در بخش زراعت ۵۰ میلیون مترمکعب اضافه آب در این شرکت مصرف می‌شود که ضروری است برای استفاده بهینه از آب در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا