نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بستری 6 بیمار کرونایی در مراکز درمانی اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر علی محمدیان اردی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر هفت بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۸ بیمار هم در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.
وی همچنین از صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل برای سی و دومین بار در سال جاری خبر داد و افزود: مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته  در رقم ۲ هزار و ۸۰۱ نفر باقی ماند.
وی گفت: هم‌اکنون شهرستان‌ سرعین در وضعیت نارنجی ، شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، نیر ، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل ، خلخال ، پارس‌آباد و مشگین شهر در وضعیت آبی قرار دارد.
وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.
دکتر محمدیان‌اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.
گفتنی است بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
 

خروج از نسخه موبایل