نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دنیای تبدیل شوندگان به واقعیت رسید

این غول بزرگ هواپیماسازی جهان، مدل جدید و خارق العاده از هواپیماهای بدون سرنشین را طراحی کرده است که می تواند به صورت خودکار با ورود به آب مانند یک زیر دریایی بدون سرنشین عمل کند.

شرکت بوئینگ به دنیای تبدیل شوندگان واقعیت بخشیده است به این معنا که هواپیمای جدید برای رسیدن به نقطه مورد نظر می تواند از آب هم عبور کند.طرح هواپیمای آبی -خاکی به این صورت است که هواپیمای بدون سرنشین به منظور قدرت مانور بیشتر در آب، بلافاصله پس از ورود به آب بخش هایی از بال پشتی و بال کناری خود را از دست می دهد. بدنه هواپیما پس از ورود به آب حالت شناور می گیرد و موتور ملخی دوم کمک می کند تا قدرت مانور مناسبی را در زیر آب داشته باشد.

 

 

بال های سنگین مورد نیاز برای پرواز در این هواپیما به وسیله پیچ به بدنه متصل شده است و به منظور کاربرد دو حالته یعنی هم در هوا و هم در آب، بخش های متفاوت هواپیما به کمک چسب های مخصوص به هم متصل شده اند که در دو شرایط متفاوت عملکردی مناسب داشته باشند.

این طرح در سال 2013 با نام تجاری بوئینگ در ایالت متحده ثبت اختراع شده است و در فروردین و اردیبهشت (آوریل) امسال مشخصات کلیدی احتمالی آن مانند مصالح مصرفی، نوع موتور و نیروی لازم معرفی شد.

 این طرح در حال حاضر فقط در حد یک ایده مطرح شده و هیچ آزمایشی از جانب شرکت بزرگ هواپیمایی بوئینگ روی آن به ثبت نرسیده است.

شرکت بوئینگ همان شرکتی است که جنگنده های مدل F-16 را به هواپیماهای جنگنده های بدون سرنشین تبدیل کرد و از پیشگامان ساخت خودروهای بدون سرنشین زیر آبی به حساب می آید. پس بعید نیست که آزمایش ها و تست های مختلف این پروژه ، پشت درهای بسته و دور از چشم عموم مردم انجام شود.

منبع    

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل