نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشجویان فرصت‌های کسب و کار در رشته تخصصی خود را شناسایی کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل، برومند صلاحی رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه «رمز و رامزهای موفقیت کارآفرینان» با بیان اینکه دانشجویان باید فرصت های کسب و کار در رشته تخصصی خود را شناسایی کنند، گفت: مراکز نوآوری و رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری نیز مهمترین بسترهای تبدیل ایده به فناوری هستند.
وی با بیان اینکه از زمان تاسیس مرکز رشد دانشگاه تاکنون ۱۸۱ اختراع ثبت و ۴۴ ایده تجاری سازی شده است، افزود: همچنین تعداد ایده های موجود در مرکز نیز ۱۳۰ مورد بوده و مرکز نوآوری دانشگاه نیز از سال گذشته آغازبکار کرده و بحث های تیم سازی و آموزش ایده پردازی در این مرکز انجام می شود.

داود سیف زاده در کارگاه«رمز و رامزهای موفقیت کارآفرینان» در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کارآفرینی بر خلاف تصور عموم یک بحث نوین نیست؛ بلکه همزاد بشر بوده و در طول تاریخ افرادی با روش های خلاقانه و نوآورانه مجموعه ای را گردهم آورده اند و با هم افزایی ثروت و ارزش افزوده تولید کرده اند.
در این جلسه، داود سیف زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در دنیای معاصر اساسا کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کرده است و وظیفه دانشگاهیان در حوزه کارآفرینی بیشتر از افراد عادی جامعه است و در این خصوص باید بیشتر به وظیفه ذاتی خود توجه کنیم.
سیف زاده با اشاره به فعالیت های حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه برای نهادینه شدن امر کارآفرینی، تصریح کرد: نمود این فعالیت ها در ارائه درس مبانی کارآفرینی، برگزاری سلسله نشست های کارآفرینی و انعقاد تفاهم نامه با ارگان ها و صنایع استان به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آنها از فارغ التحصیلان دانشگاه مشهود است.

خروج از نسخه موبایل