احتمال زنده بودن کوسه‌های غول پیکر ماقبل تاریخ

به گزارش سیناپرس اردبیل، پژوهشگران با مطالعه اثر گازگرفتگی روی بدن یک کوسه سفید بزرگ دچار شگفتی و وحشت شده اند زیرا این رد دندان نمی تواند به کوسه های سفید و عادی تعلق داشته باشد و شواهد نشان می دهد این گازگرفتگی توسط یک کوسه منقرض شده ماقبل تاریخی به نام مگالودون  انجام شده و این مساله باعث بروز ترس از بازگشت هیولای ماقبل تاریخ مگالودون در دنیای واقعی می شود.
بر این اساس چندی پیش یک غواص، کوسه سفید بزرگی را در حال شنا در جزیره گوادالوپ در مکزیک مشاهده کرد که علامت گازگرفتگی وحشتناکی در پهلوی خود داشت. بررسی این تصاویر، گمانه زنی هایی را در بین جانورشناسان دریایی برانگیخت که بر اساس آن اثر دندان های فوق می تواند متعلق به یک مگالودون باشد.
بررسی های انجام شده نشان می دهد این اثر دندان ها با ابعاد هیچ یک از کوسه های شناخته شده فعلی جهان مطابقت نداشته و مشابه متداول ‌ترین فسیل ‌هایی است که باستان‌ شناسان پیدا کرده‌ اند و به نوعی اثر دندان ‌های موجودات ما قبل تاریخ است که بزرگ‌ تر از دندان‌های هر کوسه‌ ای است که تا به حال دیده شده است.
مطالعات انجام شده روی فسیل های باقی مانده از کوسه موسوم به مگالودون نشان می دهد که این قاتل ترسناک آبزی، بسیار بزرگتر از هر نوع کوسه امروزی است. پزوهشگران برای درک بهتر این اثر گاز گرفتگی با دکتر تریستان گاتریج تماس گرفتند تا وی نیز نظر کارشناسی خود را اعلام کند.
دکتر گاتریج، که ریاست سازمان غیرانتفاعی دریایی Saving the Blue را بر عهده دارد، در این رابطه می‌گوید: من ایجاد این زخم را بر اثر جفت ‌گیری به دلیل موقعیت آن رد می ‌کنم، زیرا زخم به نظر می‌ رسد که کمی بهبود یافته است و اگرچه زخم‌ های ناشی از جفت ‌گیری در بین کوسه ها می ‌توانند ناخوشایند باشند، اما این زخم ها قطعا سطحی ‌تر از این مورد هستند. 
شکل و ساختار زخم ایجاد شده روی بدن این کوسه سفید برای من احتمالاً نشان دهنده حمله یک کوسه دیگر است. البته این موضوع بسیار عجیب است زیرا کوسه مجروح دارای ابعاد بزرگی است و اثر زخم ایجاد شده نشان دهنده حمله توسط یک جانور بزرگتر به وی است. این موضوع عجیب به نظر می رسد زیرا معمولا کوسه ها به یک کوسه دیگر آن هم در این ابعاد و اندازه حمله نمی کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: mirror
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا